سهمیه المپیک پاریس برای رنکینگ شماره یک گرند اسلم / قوانین جدید مسابقات 2023 مشخص شد.

ساعت: 20:45
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922394

فدراسیون جهانی تکواندو شرایطی را برای حضور در مسابقات مختلف از جمله کسب سهمیه المپیک پاریس از طریق سیستم رنکینگ گرند اسلم اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در پی جلساتی که مربیان تیم های ملی با نمایندگان فدراسیون جهانی در حاشیه مسابقات جهانی 2022 مکزیک داشتند، WT موارد مطرح شده را بررسی و در نهایت طی نامه ای به کشورهای عضو، موارد را مطرح کرد.

بر این اساس فدراسیون جهانی تکواندو با تاکید بر اهمیت این مسابقات در نامه فوق اعلام کرده است که نفرات اول مسابقات گرند اسلم چین سهمیه حضور در المپیک 2024 پاریس را دریافت خواهند کرد و این موضوع تغییری نخواهد کرد. به هر حال مسابقات گرند اسلم چین از 18 تا 20 مارس 2023 (27 تا 29 مارس 1401) به میزبانی شهر ووکسی برگزار می شود.

همچنین تغییراتی در خصوص محرومیت بازیکنان و شرکت کنندگان در مسابقات ایجاد شده است. از این پس در مسابقات «کمیته تعلیق» تشکیل می شود و در صورت خطا و کارت زرد موضوع را بررسی و بسته به شرایط 3، 6 یا 12 ماه، مدت محرومیت را بررسی می کند. لازم به ذکر است در صورت تنبیه مربی، تکواندوکار نیز مجازات خواهد شد.

هیچ تغییری در مورد مسابقات چالش بزرگ موجو وجود ندارد، همانطور که قبلاً این مسابقات یک یا دو بار در سال در چرخه مسابقات جایزه بزرگ و المپیک در کره جنوبی برگزار می شود. همچنین بهترین بازیکنان به جمع 32 بازیکن نهایی گرندپری دعوت خواهند شد و هیچ گونه جابجایی و تعویضی از بازیکنان صورت نخواهد گرفت. این روش برای بازیکنانی که پرچم پناهندگی دارند نیز اعمال می شود.

لازم به ذکر است امتیازات ثبت شده چهارمی با سومی متفاوت خواهد بود. در مورد تغییر موقعیت و امتیاز جهانی، اگر قرار باشد امتیاز فردی کاهش یابد، در بهمن ماه ۲۵ درصد و در آذرماه به همین میزان کسر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید