وزیر ارتباطات: من نگفتم هیچ اختیاری در وزارتخانه ندارم. گفتم مرجع فیلترینگ ندارم/ دستور اینترنتی رئیس جمهور کلی بود

وزیر ارتباطات: من نگفتم هیچ اختیاری در وزارتخانه ندارم.  گفتم مرجع فیلترینگ ندارم/ دستور اینترنتی رئیس جمهور کلی بود

زارع پور گفت: من نگفته ام که هیچ اختیاری در وزارتخانه ندارم. گفتم من صلاحیت رفع محدودیت های این دو پلتفرم (اینستاگرام و واتس اپ) که فیلتر هستند را ندارم. زیرا این تصمیم نهادهای امنیتی است. صلاحیت در این مورد با آنها است.

همشهری: وزیر ارتباطات در گفت وگویی به دلیل مشکلات اینترنت اشاره کرد. زارع پور گفت: من نگفته ام که هیچ اختیاری در وزارتخانه ندارم. گفتم من صلاحیت رفع محدودیت های این دو پلتفرم (اینستاگرام و واتس اپ) که فیلتر هستند را ندارم. زیرا این تصمیم نهادهای امنیتی است. صلاحیت در این مورد با آنها است.

این مصاحبه را بخوانید:

آقای رئیسی اخیراً به شما دستور داده است که سرعت اینترنت و مشکلات دیگر را رفع کنید. در جایی گفته اید که اختیارات کافی در وزارتخانه ندارید. آیا این چیزها متناقض نیستند؟

من نگفته ام که هیچ اختیاری در وزارتخانه ندارم. گفتم من صلاحیت رفع محدودیت های این دو پلتفرم (اینستاگرام و واتس اپ) که فیلتر هستند را ندارم. زیرا این تصمیم نهادهای امنیتی است. صلاحیت در این مورد با آنها است.

رئیس جمهور رئیس شورای عالی فضای مجازی است و طبق القاعده یا دستور خودش باید مشکل را حل کند یا شما باید دنبال مشکل باشید. تردیدهایی در مورد بی توجهی به موضوع کیفیت اینترنت در دولت مطرح شده است. آیا این را تایید می کنید؟

در شرایط اضطراری کار در اختیار نهادهای امنیتی است اما مرجع تصمیم گیری در خصوص فیلتر و رفع فیلتر سرویس های مختلف معمولا کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که دبیرخانه آن زیر نظر کل دادستانی کشور. دفتر. این کارگروه متشکل از 13 نفر است که 6 نفر از آنها اعضای دولت و محل تصمیم گیری هستند. دلیل اینکه گفتم فیلترینگ و رفع فیلتر در حیطه اختیارات من نیست این است که قانون جرایم رایانه ای سازوکاری در خصوص فیلتر و رفع فیلترها تعریف کرده است. دولت در این کارگروه اکثریت نیست و اختیارات آقای رئیس جمهور محدود به نمایندگانی است که در این کارگروه حضور دارند. مسئولیت زیرساخت و شبکه، اینترنت ثابت و همراه را بر عهده دارم و هیچ وقت از وظایفم کوتاه نیامده ام. ما شبانه روز برای توسعه زیرساخت های ارتباطی تلاش می کنیم.

آقای رئیسی در دستور اخیر خود از شما خواستند که سرعت پایین اینترنت و سایر مشکلات موجود را برطرف کنید. آیا مشخص است که رئیس جمهور قصد دارد فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی را حذف کند؟

دستور او کلی بود; ما همه موارد را بررسی می کنیم. اگر حوزه زیرساختی نیاز به تصمیم گیری داشته باشد یا در حوزه فیلترینگ تصمیماتی اتخاذ شود، همه چیز را با هم بررسی می کنیم و بسته پیشنهادی در رابطه با دستور رئیس جمهور تهیه می کنیم.

منبع: همشهری

دیدگاهتان را بنویسید