وزیر ارتباطات: تمام توان مالی وزارتخانه را برای تحقق شبکه ملی اطلاعات بسیج کرده ام/ این پروژه 59 درصد پیشرفت داشته است/ حداکثر تا سال 1403 این پروژه را تکمیل می کنیم/ در یک روز 17 میلیون ایرانی به سکوی داخلی پیوستند.

وزیر ارتباطات: تمام توان مالی وزارتخانه را برای تحقق شبکه ملی اطلاعات بسیج کرده ام/ این پروژه 59 درصد پیشرفت داشته است/ حداکثر تا سال 1403 این پروژه را تکمیل می کنیم/ در یک روز 17 میلیون ایرانی به سکوی داخلی پیوستند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: شورایی به نام «شورای توسعه شبکه ملی اطلاعات» با مسئولیت وزیر تشکیل شد و معاون برنامه ریزی این وزارتخانه نیز به عنوان دبیر این شورا منصوب شد تا تمامی امکانات لازم را فراهم کند. منابع مالی وزارت برای این پروژه

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص پیشرفت و اجرای شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا است. خوشحالم که امروز این فرصت در اختیار من قرار گرفت، به نمایندگان محترم مجلس و مردم عزیز گزارشی از تلاش ها، اقدامات و پیشرفت های شبکه ملی اطلاعات ارائه می کنم، با تشکر. همچنین از همکاری و همراهی نمایندگان محترم مردم و رئیس مجلس برای پیشبرد برنامه های وزارتخانه که یکی از آنها تحقق شبکه ملی اطلاعات است تشکر می کنم.

وی ادامه داد: تمام امکانات وزارتخانه را برای اجرای این طرح بسیج کرده ام و اولویت شماره یک وزارت ارتباطات اجرای شبکه ملی اطلاعات است. در همین راستا شورایی به نام «شورای ملی توسعه شبکه اطلاع رسانی» به ریاست اینجانب تشکیل شده است که هر هفته تشکیل جلسه می دهد و پیشرفت کار را رصد می کند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دبیر این شورا منصوب شده است تا تمامی منابع مالی این وزارتخانه برای این پروژه تامین شود.

وی ادامه داد: هفت مصوبه در این حوزه داشته ایم که حدود 53 بند دارد که 37 بند مربوط به ماموریت ها و وظایف معاونت ارتباطات است. ما 200 پروژه را برای انجام این 37 وظیفه تعریف کردیم.

زارع پور با اشاره به هماهنگی بین وزارتخانه و مرکز ملی فضای مجازی گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در گذشته داشتیم این بود که وزارت ارتباطات می گفت 70 درصد پیشرفت داریم اما مرکز ملی فضای مجازی به عنوان رئیس این پروژه مثلاً 25 درصد یا این 30 درصد است. اولین کاری که انجام دادیم این بود که به ادبیات مشترک با مدیر پروژه برسیم.

وی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده در ابتدای دولت سیزدهم، با وجود اینکه نزدیک به 10 سال از مطرح شدن شبکه ملی اطلاعات به عنوان مطالبه در کشور می گذرد؛ در حال حاضر در سال 2018، شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک مطالبه در کشور مطرح شده است. این پروژه تنها 30 درصد در معیارهای مرکز ملی فضای مجازی پیشرفت می کند. امروز که در اختیار شما هستم، این پروژه تقریباً 59 درصد پیشرفت کرده است. به فضل الهی با برنامه ریزی هایی که انجام شده است، به خواست خداوند حداکثر تا یک سال و نیم آینده این پروژه را حداکثر تا سال 1403 به اتمام خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه مردم به پیام رسان های داخلی اعتماد کرده اند، گفت: 17 میلیون ایرانی در یک روز به یک پلتفرم بومی پیوستند و 60 درصد ترافیک داخلی مردم ترافیکی است که از بسترهای بومی استفاده می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: یکی از 7 پروژه بزرگ شبکه ملی اطلاعات توسعه زیرساخت ارتباطی و فیبر نوری است که فیبر نوری متصل می شود که سرعت آن نامحدود است. دولت منابع لازم را فراهم کرده و 8 درصد از درآمد اپراتورهای تلفن همراه برای این امر اختصاص می یابد. سرمایه لازم تامین شده و زیرساخت های قانونی تامین شده است.

وی ادامه داد: اکنون اجرای طرح در 51 شهر و 12 استان آغاز شده و به زودی در سراسر کشور آغاز می شود. بیش از دو میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند و این تعداد تا پایان سال دو برابر خواهد شد. هفت میلیون خانوار برای سال آینده و هشت میلیون خانوار برای سال 1403 پیش بینی شده است که تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون خانوار و مشاغل تحت پوشش فیبر نوری قرار می گیرند. سعی داریم در آینده نزدیک طعم اینترنت پرسرعت را به مردم بچشانیم.

دیدگاهتان را بنویسید