شبکه ملی اطلاعات تا سال 1403 تکمیل می شود


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911029

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا یک سال و نیم آینده 1403 طرح شبکه ملی اطلاعات را نهایی کنیم. البته شبکه ملی اطلاعات باید دائما توسعه یابد که این امر مستلزم حمایت دولت و مجلس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در جلسه علنی امروز (سه شنبه 3 آبان) شورای اسلامی در پاسخ به سوال معتبی رضاخا نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چه اقداماتی را انجام داده است. دور برای توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: یکی از مهمترین برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، احداث شبکه ملی اطلاعات است. زیرا این سوال یکی از خواسته های اصلی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در جلسه رای اعتماد گفتند، تحقق شبکه ملی اطلاعات در وهله اول در برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد و برای تحقق این طرح، تمام توان و امکانات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بسیج کرده‌ام. اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان اولویت اصلی این وزارتخانه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای اجرای شبکه ملی اطلاعات شورای راهبردی تشکیل داده‌ایم و هر هفته جلسات آن به ریاست اینجانب تشکیل می‌شود و همه امکانات خود را وزارتخانه پای این کار گذاشته‌ایم. مسئله.

زارع پور بیان کرد: علاوه بر این وظایف دستگاه های تحقق شبکه ملی اطلاعات مشخص شده و یک سری وظایف و پروژه ها را در این حوزه تعریف کرده ایم و هر هفته در حال پیگیری پیشرفت این پروژه ها هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین ارزیابی باید بگویم که در ابتدای دولت سیزدهم علیرغم اینکه تقریباً 10 سال است که شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک مطالبه بزرگ مطرح بود، تنها 30 درصد پیشرفت داشته است، اما امروز من باید با افتخار گفت که پیشرفت این طرح به 59 درصد رسیده است.

زارع پور خاطرنشان کرد: در نظر داشتیم تا یک سال و نیم آینده طرح 1403 شبکه ملی اطلاعات را نهایی کنیم. البته شبکه ملی اطلاعات باید دائما توسعه یابد که این امر مستلزم حمایت دولت و مجلس است.

تکمیل

دیدگاهتان را بنویسید