معاون وزیر ورزش: حداکثر قیمت بلیت مسابقات جام جهانی ایران 6 میلیون و پانصد هزار تومان است.

معاون وزیر ورزش: حداکثر قیمت بلیت مسابقات جام جهانی ایران 6 میلیون و پانصد هزار تومان است.

روز جدید سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش با بیان اینکه 21 هزار بلیت برای تماشاگران ایرانی جام جهانی تهیه شده است، گفت: حداکثر قیمت بلیت برای هر بازی تیم ملی 6 میلیون و 500 هزار و بیشترین آن است. کوچولو 2000000 اونم پانصد هزار تومن.

سینا کلهر در حاشیه مجمع فدراسیون تکواندو درباره موضوع بلیت فروشی حضور تماشاگران ایرانی در جام جهانی قطر گفت: می خواهم یک بار برای همیشه این موضوع را روشن کنم. فروش بلیت در 2 مرحله انجام شد. فدراسیون فوتبال در مرحله اول نزدیک به 9 هزار بلیت فروخت و در مرحله جدید که از شما می خواهم پیگیری کنید قرار است 12 هزار بلیت بفروشد. فدراسیون احتمالا هفته آینده این بلیت ها را به فروش خواهد رساند. حداکثر قیمت این بلیت که بالاترین و در بهترین نقطه ورزشگاه قرار دارد برای هر بازی 6 میلیون و پانصد هزار تومان و کمترین قیمت بلیت دو میلیون و پانصد هزار تومان است.

وی در خصوص جابه جایی و اسکان تماشاگران ایرانی نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بلیط هواپیما برای سفر به قطر نزدیک به 20 تا 25 میلیون تومان است که متعلق به قطر ایرویز است. دوستان وزارت راه سعی می کنند امکان پرواز با هواپیماهای ایرانی را فراهم کنند که به نظر من قیمت را به نصف کاهش می دهد. دومین موردی که وزارت راه بر آن نظارت دارد و مقدمات آن تقریباً کامل شده است، سفر یک روزه تماشاگران به قطر است که تماشاگران صبح به آنجا رفته و پس از تماشای مسابقات برمی گردند که در این صورت بحث اسکان نیز مطرح خواهد شد. حل شد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش افزود: تماشاگران به کیش منتقل نشوند و سپس به قطر بروند. این انتقال باید در 8 شهر انجام شود که یکی از آنها کیش است. البته جزیره کیش فرصتی فراهم کرده و به نظر می رسد در حال هماهنگی یک یا دو کشتی تفریحی است تا بینندگان علاقه مند به قطر بتوانند در آن کشتی ها اقامت کنند.

وی در خصوص هزینه بالای تورهای گردشگری به قطر گفت: چیزی که اکنون ما را نگران کرده این است که بالاترین قیمت بلیت هر مسابقه 6 میلیون و پانصد هزار تومان است و هنوز قیمت هواپیما قطعی نشده است. چیزی که من محاسبه کردم این است که کل هزینه رفت و برگشت نباید بیشتر از 35 یا 40 میلیون تومان باشد، اما متأسفانه بلیت هایی که گرفته اند خارج از سازوکار فدراسیون بوده که 950 دلار بلیط آنها است و خودشان هم می دانند که چطور شد. این اتفاق بیفتد در خصوص قیمت شب اقامت خارج از سازوکار دولتی اقدام کرده اند. مردم باید در خرید این بسته ها دقت کنند.

وی درباره تعداد تماشاگران ایرانی برای هر بازی تیم ملی گفت: برای هر بازی ایران نزدیک به 7 هزار نفر می توانند برای تماشای بازی بروند. هدف ما 10 هزار بلیت برای هر مسابقه بود، اما در حال حاضر 7 هزار بلیت فروخته شده و قول داده اند که این تعداد را به مسابقات نزدیکتر کنند.

وی درباره برنامه های فرهنگی وزارت ورزش در جام جهانی گفت: برنامه های فرهنگی به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می شود. در قسمت داخلی مربوط به پخش مسابقات در اماکن عمومی و همچنین جشن پیروزی تیم ملی است که امیدوارم محقق شود. از بیرون جام داخل ورزشگاه را از بیرون ورزشگاه جدا کردیم. در ورزشگاه یکی بحث راهنماها که شامل انتخاب سازمان و اعزام است و دیگری لباس هواداران و تهیه پکیج برای تماشاگران. یک قسمت به بیرون ورزشگاه در محوطه فیفا متصل است که فرصتی برای فعالیت های فرهنگی است و قسمت دیگر برای فعالیت های فرهنگی در کشور قطر آماده شده است. دیروز آخرین جلسه را با آقای کامرانی فر و معاون فرهنگی فدراسیون داشتیم که باید برای کنسرت و گروه های موسیقی و کاردستی ما حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت ورزش در پایان درباره تفرقه هایی که بین ملی پوشان ایجاد شد، گفت: البته واقعیت این است که از نزدیک می بینیم که تفرقه ای صورت نگرفت. در مورد دوره ای که تعیین شد اختلاف نظر وجود داشت. خدا را شکر با انتصاب سرمربی تیم ملی این چالش ها برطرف شد.

دیدگاهتان را بنویسید