در یک بازی 40 امتیاز گرفتم و عاشق بسکتبال شدم / نیکخواه بهرامی مبارزی است که هرگز تسلیم نمی شود. از صمد الهام گرفتم


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876764

در گفتگوی سایت فیبا با پدیده جدید ایران؛

گفتگوی سایت فدراسیون جهانی بسکتبال با ستاره تیم بسکتبال جوانان کشورمان.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال پس از درخشش محمد امینی، گارد ارشد تیم بسکتبال جوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، از این ستاره جدید دنیای بسکتبال ایران تقدیر و توجه کرد و با امینی به گفت وگو پرداخت.

امینی در ابتدای این گفتگو گفت: پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر ورزشکاری افتخار بزرگی است و بسیار خوشحالم. علاوه بر این، قبل از من روی این پیراهن حروف بزرگ می پوشیدند. تمرکز من فقط روی بازی است و هر کاری که به ذهنم می رسد در طول مسابقه و در لحظه انجام می دهم.

او درباره جشن گل هایش فوق العاده گفت: من هیچ وقت به گل فکر نمی کنم و قضاوت را به کسانی می سپارم که بازی را تماشا می کنند. امسال در لیگ ایران یک مسابقه داشتیم. توپ حریف را از روی یک سانتر برای 3 امتیاز گرفتم و همه برای استراحت سریع آماده بودند، اما توپ را گرفتم، برگشتم و ضربه محکمی به آن زدم.

ستاره جوان بسکتبال ایران ادامه داد: بسکتبال اولین رشته ای نبود که مطالعه کردم. من یک برادر دارم که 3 سال از من بزرگتر است و هر ورزشی را انجام می دادم. ژیمناستیک، تکواندو، فوتبال، کشتی و در نهایت بسکتبال. من حدود یک هفته است که بسکتبال بازی می کنم و تیم ما بازی را 40 بر 40 برد. 40 امتیاز گرفتم و از آن به بعد فهمیدم که عاشق بسکتبال شدم.

امینی درباره نسل طلایی بسکتبال کشورمان تاکید کرد: تماشای بازی نسل طلایی در دوران کودکی فوق العاده بود. حضورشان در مسابقات مختلف و تمام قهرمانی هایشان. رفتن به بازی های المپیک، جام جهانی و تمام جوایزی که کسب کردم، برایم لذت بخش بود. همه این موفقیت ها به من انگیزه داد تا سخت کار کنم.

گارد اصلی تیم جوانان درباره الگوی خود در بسکتبال ایران گفت: صمد نیکا بهرامی بهترین الگو برای من بود و بازی های او را درک می کردم. با ارزش ترین چیز در مورد صمد برای من علاقه او به مسابقه و بازی است. او مبارزی بود که هرگز تسلیم نشد و من از ذهنیت او بسیار هیجان زده بودم، واقعاً از صمد الهام گرفتم. هر وقت او را می بینم یا فرصتی پیدا می کند با من تماس می گیرد و توصیه های کاربردی و ارزشمندی به من می کند.

امینی همچنین درباره حضورش در مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا گفت: این بالاترین سطحی است که تا به حال تجربه کرده ام، برای رقابت و رقابت با این تیم ها هیجان زده هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید