مبارزی که سه بار توسط ساواک دستگیر شد، اما دست از فعالیت های انقلابی خود برنداشت


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807575

مهمان اولین قسمت از برنامه پیشگامان انقلاب سید حسن حسینی از رزمندگان قبل از انقلاب در دولت آباد است. او از فعالیت های انقلابی خود در دوران قبل از انقلاب می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ مهمان اولین قسمت از برنامه پیشگامان انقلاب سید حسن حسینی از انقلابیون دولت آباد است. مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:


خبر خاکستری


مجری: چند سال از آن روزهای ماندگار می گذرد؟


حسینی: فعالیت های سیاسی و انقلابی خود را از 17-18 سالگی شروع کردیم و الان 63 ساله هستم.


مجری: دستگیر شدی؟


حسینی: بله سه بار فعالیت های ما گسترده بود. ابتدا تماس ها و ملاقات ها و گفت وگوهای نزدیکی با فعالان سیاسی داشتیم و سعی کردیم با هم کارها را سامان دهیم.

ما کلاس های زیادی برای نسل جوان داشتیم و سعی می کردیم آنها را از وضعیت موجود آگاه کنیم و آنها را نسبت به نظام حساس کنیم و سعی کردیم مبانی عقیدتی امام راحل و مبارزه با طاغوت را برایشان تبیین کنیم. ما سعی کردیم به نسل جوان و مردم از فعالیت های ضد میهنی و ضد دولتی رژیم شاه از جمله وابستگی، ترویج فساد و گشایش بیگانگان به کشور بگوییم.


مجری: کجا و چگونه دستگیر شدی؟


حسینی: اولین باری که دستگیر شدم زمانی بود که رئیس پلیس و نیروهایش خانه ما را محاصره کردند و به خانه ما یورش بردند.


مجری: برای محاصره خانه چه کردید؟


حسینی: طبق گزارش هایی که با فعالان سیاسی داشتند و نوارهای امام راحل و اعلامیه ها را منتشر کردیم و با نسل جوان تماس زیادی داشتیم، اینها رژیم را حساس کردند.


مجری: آیا در دوران بازداشت نیز مورد شکنجه قرار گرفتید؟


حسینی: شکنجه روانی زیادی وجود داشت. تک سلولی و … بعدها ما را در زمره افراد معتاد و فاسد قرار دادند و البته زندگی در میان آنها برایمان بسیار سخت بود.


مجری: چرا انفرادی؟


حسینی: زیرا مردم را خسته و آزار می دهند و به اعصابشان آسیب می رسانند; زیرا انزوا مکان بسیار سختی است و فشار زیادی به مردم وارد می کند.


مجری: وقتی دستگیر شدند در زندان کاری داشتند؟


حسینی: طبیعتاً دستشان باز بود و انقلابیون را از هر نظر تحت فشار قرار دادند.


مجری: ممکن است برخی از مردم تعجب کنند که چرا ما در ابتدا انقلاب کردیم.


حسینی: کسانی که در آن زمان بودند و اوضاع کنونی را در آن زمان می دانستند، نسبت به خود وظیفه اقرار کردند; وقتی دیدند خارجی ها برای ما تصمیم می گیرند و بنیانگذار سلسله پهلوی رضاشاه پهلوی است، انگلیسی ها او را آوردند و بعد بردند و چقدر زشت است برای ملتی که همیشه خارجی ها می خواهند یک نفر را بیاورند و کی دوباره پیروز شدند. .

وقتی به دنبال منافع خودشان بود و می خواست انقلابیون و سران و بزرگان عشایر را سرکوب کند، رضاشاه را آوردند و وقتی به میل آنها و به قول ما تاریخ مصرفشان عمل نکرد، به راحتی او را بردند.

در طول جنگ جهانی دوم، ابرقدرت ها موافقت کردند و پسرش را بدون اینکه ملت نقشی ایفا کند، آوردند. ظرف چند روز تمام کشور را به تصرف خود درآوردند و سپس با تشدید حملات و حملات انقلابیون علیه آنها، مجبور به ترک ایران شدند. در آن زمان محمدرضا پهلوی را به دنبال منافع خود رها کردند و از هر جهت از او حمایت کردند; بنابراین محمدرضا نیز نماینده ابرقدرت های آن زمان است.


مجری: آن زمان در تظاهرات شرکت می کردید؟


حسینی: بله تا جایی که می توانستیم شرکت کردیم. تظاهرات در اصفهان اشکال مختلفی داشت. آنها رفتند و سپس مأموران رژیم متوجه شدند و به خود آمدند و تظاهرکنندگان متواری شدند.


مجری: از این کارها و فعالیت ها پشیمان نشدید؟


حسینی: اگر هم قبل از انقلاب و هم در دوران انقلاب وظیفه ای را انجام می دادیم بر اساس مأموریتی بود که دیدیم. یعنی هر مسلمانی متعهد به اسلام است و هر ایرانی متعهد به میهن خود.

وقتی دیدیم ایران با اسلام بازی می‌کند و ابرقدرت‌ها می‌خواهند اسلام را از بین ببرند و از آن طرف به کشور ما حمله کنند، به کشور ما حمله کردند و منابع آن را غارت کردند و بر کشور ما حکومت می‌کنند، این وظیفه هر مسلمان ایرانی است. انقلاب کند و خشم خود را ابراز کند.


مجری: آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر به آن زمان برگردید دوباره این فعالیت ها را انجام می دهید؟


حسینی: مهم نیست؛ به هر حال هر مسلمان وارسته و متقی باید ببیند که در شرایط فعلی چه وظیفه ای دارد و خداوند متعال چه وظیفه ای را بر عهده او گذاشته است. وقت مبارزه و زمان است مثل آلن، وظیفه ما حفظ نظام و انقلاب است و باید با ابرقدرت ها مقابله کنیم و از منافع کشور دفاع کنیم.


مجری: و حرف آخرت چیه؟


حسینی: حرف آخر ما این است که مردم باید به نظام و انقلاب امیدوار باشند. امروز ما در معرض حمله وحشتناک رسانه های غربی هستیم که واقعاً شرایط را برای جوانان ما بحرانی کرده است. آنها سعی می کنند جوانان ما را از نظر فکری منحرف کنند و می خواهند فضای ناامنی ایجاد کنند. شایعه، دروغ و قتل… و ملت ما باید ملتی هوشیار باشد و از انقلاب خود دفاع کند.

باشد که همه این حملات، همه دروغ ها و تهمت هایی که انجام می دهند، بر ملت ما تأثیر بگذارد. البته خود ملت باید در صحنه باشد. کسانی هستند که ظلم می کنند، کسانی هستند که فساد می کنند، کسانی هستند که حقوق مردم را زیر پا می گذارند که انشاءالله باید با عزم ملت رفع شود.


مجری: بخاطر وقتی که گذاشتید خیلی منون.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید