حفظ لیگ کشتی رمز موفقیت المپیک است/ تاج از حرکت چرخ کشتی دست برنداشت


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878964

افزایش علاقه مندان به کشتی، برگزاری لیگ دسته اول را ضروری کرد

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به لزوم برگزاری مسابقات دسته یک کشتی فرنگی با توجه به افزایش علاقه به کشتی در کشور گفت: نتیجه لیگ های کشتی در پاریس و بازی های المپیک لس آنجلیس را شاهد خواهیم بود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم مهربان در حاشیه مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ دسته اول گفت: در دو سه سال اخیر به دلیل شیوع تاج، فعالیت های ورزشی در کشور به صفر رسیده است، البته ما در فدراسیون کشتی به گفته آقای دکتر. ادامه دبیر، لیگ برتر و تیم ملی را انتخاب کردیم تا چرخه مبارزه متوقف نشود.



مهربان با اشاره به شرایط جدید ایجاد شده برای کشتی پس از افتخارات این رشته در توکیو و بازی های المپیک جهانی، گفت: جوانان بیشتر به کشتی و حضور در سالن های کشتی گرایش پیدا کرده اند. اگرچه کشتی با جایگاه اصلی جامعه ما فاصله زیادی دارد، اما این اتفاقات منجر به افزایش علاقه مندان به کشتی شده و این می طلبد که زمینه رقابت و مبارزه این کشتی گیران را در سطح دسته اول فراهم کنیم.

دبیر فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مسابقات لیگ دسته اول، هیات های استانی نیز تلاش زیادی کردند و برای به حرکت درآوردن چرخ لیگ، اسپانسر جذب کردند. پس از پایان لیگ دسته اول مسابقاتی از لیگ برتر برگزار می شود تا هم کشتی گیران و هم مربیان سود مالی کسب کنند و علاقه مندان به کشتی در سراسر کشور از تماشای این مسابقات از نزدیک و تماشای مسابقه خود لذت ببرند.

مهربان با بیان اینکه کشتی به عنوان اولین ورزش ایران، ورزش ملی و ورزش مذهبی در همه عرصه ها به درخشش ادامه خواهد داد، تاکید کرد: لیگ های کشتی به زور برگزار می شود تا در المپیک پاریس نتایج بهتری نسبت به توکیو و المپیک 2028 لس آنجلس کسب کنیم. که بتوانیم به بهترین نتیجه ای که می خواهیم برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید