رشد 213 درصدی صادرات در دولت سیزدهم/ هرگز در مذاکرات تسلیم ذلت نمی شویم

سیدمحمد حسینی در این مراسم اظهار داشت: روحیه ایثارگری همیشه مورد نیاز جامعه است و گاهی باید با آبروی خود کار کرد، مانند اقدام دولت سیزدهم که عملیات اقتصادی را در کشور آغاز کرد؛ این روحیه ایثار و فداکاری است. انتظار داریم خبرنگاران در این شرایط کشور در آرمان های شهدا غوطه ور شوند و رسالت اطلاع رسانی خود را به صورت کیفی انجام دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به هفته دولت اذعان کرد: برای بررسی اقدامات دولت سیزدهم باید وضعیت کشور در زمان تحویل را با زمان امروز بسنجیم.در این خصوص انجام شود.

حسینی تصریح کرد: دولت سیزدهم توانست از مراحل بحرانی کرونا عبور کند که آمار قربانیان قابل توجه بود.


خدمت به جهاد مردمی رویکرد دولت سیزدهم است

وی گفت: دولت سیزدهم در سفرهای استانی به صورت مستقیم و میدانی از مشکلات مردم مطلع شد و این روحیه دولت در کابینه ها و مدیران آن نیز موثر بود و برخلاف دوره های ریاست جمهوری گذشته در جریان مشکلات قرار گرفت. بعد از سیل .

این مسئول ادامه داد: یک حکومت زمانی معنای اسلامی می گیرد که دل مسئولانش پر از خدمت به مردم باشد و اگر مدیران را جدا از مردم بدانند، این نظام دیگر اسلامی نیست و یک نظام سرمایه داری است. بنابراین خوشبختانه امروز روحیه خدمت به مردم در بین خادمان کشور حاکم است اما مدعی نیستیم که همه مشکلات کشور حل شده است بلکه فکر می کنیم گشایش های زیادی ایجاد شده است.

حسینی بیان کرد: کسانی که می گفتند شما نمی دانید چگونه با دنیا تعامل داشته باشید باید ببینند که امروز این سیاست دیپلماسی با همسایگان چقدر خوب است. صادرات را از کشورهای همسایه مانند تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، افغانستان، پاکستان و عراق آغاز کردیم و حتی میزان صادرات به کشورهای اروپایی نیز 213 درصد افزایش یافت.

وی گفت: دولت سوم با وجود کسری بودجه، از ابتدا بدهی های 12 هزار میلیارد تومانی در ماه را تسویه کرد و تحریم ها را دور زد و حتی منابع مالی را که در کشورهای دیگر بلوکه شده بود و قابل بازگشت به کشور نبود، برگرداند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: حداقل 20 درصد از بودجه کشور در سال گذشته صرف هزینه های عمرانی شد و بسیاری از پروژه ها با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به اتمام رسید. از سوی دیگر دولت سیزدهم با اجرای طرح رتبه بندی معلمان، گندم کشاورزان را گرانتر از سال های گذشته خریداری کرد و در حال حاضر 7 میلیون تن گندم در سیلوهای کشور ذخیره شده است.


ما هرگز در مذاکرات تسلیم حقارت نمی شویم

حسینی با اذعان به اینکه مسئولان نسبت به تامین اقلام ضروری مردم بی تفاوت نیستند، یادآور شد: دولت برای تامین این کالاها گام های جدی برداشته است و این در حالی است که کشورهای دیگر برای تهیه آن به فروشگاه های خود هجوم آورده اند.

وی ابراز کرد: دولت تمام توان خود را برای رفاه مردم به کار می گیرد، هرچند رسیدن به قله سخت است، اما همه دولتمردان برای رسیدن به این نقطه تلاش می کنند. از رسانه ها می خواهیم حقایق را بدون اغراق بیان کنند.

حسینی تصریح کرد: آمریکایی ها فقط در مذاکره به دنبال منافع خود هستند، ما در مذاکره و تعامل هم خوب هستیم، اما هرگز تسلیم ذلت نمی شویم زیرا ملت امام حسین هستیم و قدرت و منافع اقتصادی مردم را نادیده نمی گیریم. دولت نیز به دنبال خنثی سازی تحریم ها است.

وی گفت: اهمیت این امر بیان می شود: در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان و شهدای اسلام مانند طاهرخانی با آرمان های امام راحل همراهی کردند و جان خود را در جایگاه اخلاص قرار دادند. امروز همه باید در میدان جنگ نرم باشند تا فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شود.» سعی کنیم در فضای مجازی به تبیین جهاد بپردازیم.

این مسئول یادآور شد: شهرستان تاکستان و استان قزوین در عرصه ایثار و شهادت دارای تمایزات فراوانی همچون شهید رجایی هستند که این افراد در تاریخ کشور به آن افتخار کرده اند.


تحکیم عزت جامعه در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رزمندگان سال ها اسارت را تحمل کردند و به جان دنیا اهمیتی ندادند. باید روحیه رشادت، شهامت و شهادت طلبی را به فرزندانمان داد زیرا اگر چنین فرهنگی ترویج نشود، وضعیت کشور مانند سایر کشورها خواهد بود. برای تقویت غرور و عزت باید این روحیات را در درون خود تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید