با کاپیتانی حسن یزدانی همگی انگیزه می گیریم/از قهرمانان رهنمون گرفتم و آقا شدم!


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893062

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: وقتی تیم را حسن یزدانی کاپیتانی می کند طبیعی است که همه انگیزه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ امیرمحمد یزدانی با بیان اینکه بعد از کسب مدال جهانی بسیار پخته تر از گذشته رفتار می کند، گفت: من از قهرمانان بزرگمان مثال زدم و آقا شدم!

نایب قهرمان کشتی جهان با اشاره به تغییر وزن خود که فصل جدیدی در کارنامه قهرمانی اش است، خاطرنشان کرد: بعد از مسابقات جهانی اسلو تصمیمم برای تغییر وزن جدی بود زیرا برای حضور در وزن 65 کیلوگرم وزن زیادی کم کردم. اگر می خواستم دوباره در این شرایط ادامه دهم، شرایط سخت می شد. با مشورت مربیان در لیگ دو مسابقه 70 کیلوگرمی انجام دادم و سپس سیکل اعلام شد و با آن همراه شدم. از مسابقات قهرمانی کشور تا جام تختی در سه ماده شرکت کردم و در نهایت در وزن 70 کیلوگرم اول شدم.

یزدانی قهرمان جام یاشاردوگو بین مسابقات قهرمانی کشور و جام تهتی گفت: یاشاردوگو اولین مسابقات رنکینگ پس از مسابقات جهانی بود که در سطح بسیار بالایی قرار داشت و کشتی گیران خوبی در آن حضور داشتند. من با دو قهرمان جهان جنگیدم و در آنجا اول شدم که به من اعتماد به نفس بیشتری در وزن جدید داد. خدا را شکر می کنم که امروز در وزن 70 کیلوگرم اول هستم و تمام تلاشم را می کنم تا بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی کسب کنم.

وی که به همراه محمد ناهودی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اولین روز جام جهانی (24 شهریور) روی تشک خواهند رفت، با اشاره به آنالیز حریفان در اردوی تیم ملی گفت: آنالیز مهم است. در مبارزه ما مطرح می شود و ما را به جلو می برد، او پیروز می شود زیرا ما حریفان خود را کاملاً می شناسیم و با دانش با آنها روبرو می شویم. سعی می کنیم تمام توصیه هایی که علی مدهانی و مربیان تیم ملی می گویند را در کشتی خود اجرا کنیم. مشکل دوم مشکلات روحی و روانی ماست. اردوهای ما بین 10 تا 15 روز است و به دلیل اینکه فرصت خروج از کمپ را نداریم شرایط برای بچه ها سخت می شود اما تفریحاتی مانند کوه، سینما، رستوران و … فراهم می شود. آنها کمی روحیه خود را تغییر می دهند و این خیلی خوب است.

یزدانی درباره رقبای خود در مسابقات جهانی گفت: با بیشتر آنها مبارزه کردم، کشتی گیران ارمنی، گرجستانی، قرقیزستانی و آمریکایی حریفان اصلی من هستند که به یکی از آنها باختم. فکر می کنم فایتر قرقیزستانی حریف اصلی من در جهان خواهد بود و به همراه مربی شخصی ام بهنام احسان پور که قهرمان سبک وزن جهان نیز هست امشب در مورد آن صحبت می کنیم و امیدوارم بتوانیم نقشه ای را که می خواهیم اجرا کنیم.

این کشتی گیر 22 ساله مازندرانی ادامه داد: کشتی ورزشی بدون رکورد است و هر 10 نفر در اردوها تمام تلاش خود را می کنیم تا در تمرینات جان خود را از دست بدهیم و تمرینات سختی را پشت سر بگذاریم تا بهترین نتایج را کسب کنیم. زیاد روی تشک نگذارید

وی همچنین بیان کرد: واقعاً دیگر نمی توانستم روی 65 کیلو بمانم، سه سال با این وزن دست و پنجه نرم کردم و با بدبختی به وزن رسیدم. من دو ماه رژیم گرفتم تا از کشتی دوری کنم.

امیرمحمد یزدانی پیشرفت رحمان عموزاد در اردوی تیم ملی را بسیار محسوس ارزیابی کرد و تاکید کرد: همه بچه ها سالم هستند اما پیشرفت رحمان عالی است و خیلی خوب شده است. البته همه خیلی خوب هستند، وقتی کاپیتان تیم حسن یزدانی باشد طبیعی است که همه انگیزه پیدا کنند. احساس می کنم هر 10 وزن یک مدال می گیریم.

نایب قهرمان سال گذشته جهان در مورد اینکه آیا به ثبت رکورد مدال فکر می کند، گفت: شما از آینده خود خبر ندارید و نمی دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد، اما قطعا می خواهم تعداد مدال هایم را افزایش دهم. به خصوص اینکه دوست دارم رنگ مدالم طلایی باشد چون بیشتر مدال هایی که دریافت کردم نقره بود.

ملی پوش آزاد در مسابقات جهانی بلگراد در پایان دایره طلایی گفت: وقتی می خواهم بجنگم نام آقا ابوالفضل(ع) آرامش خاصی به من می دهد و ترس را از روحم دور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید