کسب سهمیه المپیک بدون فشنگ معجزه بود/ شانس کسب چند مدال المپیک دور از دسترس نیست


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905523

در سال 1402 سه اتفاق مهم برای توزیع سهمیه المپیک داریم

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: تمرین کم هانی رستمیان خشک و بدون فشنگ پیش رفته است و کسب نتیجه و کسب سهمیه المپیک در این بخش یک معجزه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مبینی دبیر فدراسیون تیراندازی در خصوص کسب اولین سهمیه المپیک 2024 پاریس توسط هانیه رستمیان تیرانداز جوان ایرانی گفت: تیراندازی رشته ای تجهیزات محور است و بدون سلاح و مهمات مدرن صحبت بسیار سخت است. در مورد موفقیت در این زمینه با وجود مشکلات فراوان از جمله کمبود اعتبار، مشکل کمبود فشنگ، عدم حضور تیراندازان در اردوهای برون مرزی یا مسابقات خارجی زیاد، نتایج بدست آمده در جام جهانی مصر نشان داد که تیراندازان مستعد زیادی داریم که شایسته حمایت جدی هستند. آنها می توانند بخشی از توانایی به میدان آمدن و سربلندی ایران باشند.

دبیر فدراسیون تیراندازی یادآور شد: جلسات متعددی با مسئولان وزارتخانه های ورزش و جوانان و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح داشته ایم و با توجه به وظایف و اختیارات این دو وزارتخانه و امضای دو وزیر، وزارت دفاع فشنگ های مورد نیاز ورزشکاران یعنی حداقل 500000 گلوله را فراهم می کند.

مبینی افزود: امضای تفاهم نامه و اجرای مفاد آن گامی بلند برای توسعه رشته تیراندازی پر مدال است و ورزشکاران ما می توانند روزانه بین 600 تا 900 فشنگ مرغوب برای تیراندازی داشته باشند. هر تیرانداز 3 جلسه تمرین در هفته در بخش سبک دارد و 600-900 راند شانس موفقیت تیراندازان ما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

وی همچنین از هانیه رستمیان به عنوان یکی از شانس های جدی ایران برای کسب سکو و مدال در المپیک 2024 پاریس نام برد و گفت: رستمیان در بخش دقت و سرعت با کسب عنوان پنجمی سهمیه کسب کرد اما جالب اینکه از 300 امتیاز در بخش سرعت او با امتیاز 299.5 اول شد.

مبینی تصریح کرد: رستمیان و سایر تیراندازان تپانچه در قسمت سرعت به دلیل کمبود مهمات تمرین چندانی انجام ندادند و از طرفی تمرینات اندک آنها به صورت خشک و بدون مهمات پیگیری شد و نتیجه و کسب سهمیه المپیک در این بخش شد. یک معجزه سخت

وی عملکرد رستمیان را مرهون استعداد، شجاعت، اعتماد به نفس و تمرکز بالای او دانست و گفت: هر چه گفتم نشان از توانایی بالای این تیرانداز بسیار جوان ایرانی دارد.

مبینی حمایت وزارتخانه های ورزش و جوانان و دفاع و پشتیبانی، کمیته ملی المپیک و بویژه شورای اسلامی را از ضروریات این منطقه تجهیزات محور خواند و گفت: متاسفانه مجلس هیچ اعتباری برای این مدال قائل نشد. زمین تیراندازی غنی در تبصره 14 برخی از رشته های غیر المپیکی بیش از 10 میلیارد تومان اختصاص داده اند.

دبیر فدراسیون تیراندازی در ادامه از کارکنان محرم صفری رئیس صنایع شهید شیرودی و سید محمد نبوی نژاد رئیس گروه صنعتی این شرکت برای در اختیار قرار دادن مهمات و تجهیزات تیراندازان قبل از اعزام به مصر و کسب موفقیت تشکر کرد. در این مسابقات

مبنی همچنین گفت: تا پایان سال جاری مسابقات جام جهانی اندونزی برگزار می شود و در صورت موافقت کمیته فنی، حضور در این مسابقات آمادگی فنی و ذهنی تیراندازان را برای حضور در مسابقات سهمیه که سال آینده در تاریخ 1396/01/13 برگزار می شود، افزایش می دهد. سطح قابل قبول

این مدیر باتجربه ورزشی ادامه داد: برای تخصیص سهمیه المپیک 1402 3 رویداد مهم در پیش داریم که عبارتند از: مسابقات جهانی تیراندازی به میزبانی جمهوری آذربایجان در مردادماه، مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی و مسابقات قهرمانی آسیا در بهمن ماه. میزبان جاکارتا، اندونزی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید