کسب مدال جهانی برای شکیبا دور نیست/ دستاوردهای نوشاد نسل جوان را به تنیس روی میز علاقه مند می کند


ساعت: 18:55
تاریخ انتشار: 28.08.1401
کد خبر: 1912211

محسن شهگرها، سرمربی تیم ملی هوپ ایران در گفتگوی تفصیلی با سایت فدراسیون تنیس روی میز درباره موضوعات مختلف و آخرین دستاوردهای تنیس روی میز ایران صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن شهگرها، سرمربی تیم ملی هوپ ایران در گفتگوی تفصیلی با سایت فدراسیون تنیس روی میز درباره موضوعات مختلف و آخرین دستاوردهای تنیس روی میز ایران صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

شیهگرها در پاسخ به اینکه پس از قهرمانی فراز شکیبا در مسابقات قهرمانی هوپ آسیایی چه برنامه ریزی برای رسیدن به این نتیجه انجام شد، اظهار کرد: برنامه ریزی ها پس از اولین مرحله از تور حلقه پسران و اولین مرحله اردوی آماده سازی به صورت جدی آغاز شد. با آشنایی با بهترین بازیکنان حلقه، تحلیل و شناخت نقاط قوت و ضعف بهترین بازیکنان این رده سنی حساس و حساس انجام شد.

در مرحله اول اردوی آماده سازی در شهرستان خمین برنامه ریزی برای ادامه کار برگزیدگان و برترین های حلقه ای کشورمان انجام شد و پس از پایان مرحله اول اردو می توان گفت که بازیکنان به خوبی یکدیگر را می شناسند که می توانند بازخوردهای کافی را ادامه دهند

در ادامه دور برگشت اردوی آماده سازی حلقه های ملی پسران، اردوی مشترک با تیم ملی عمان برگزار شد و در دور سوم اردوی مشترک با ملی پوشان، نوجوانان و جوانان قطر در تهران برگزار شد.

مرحله چهارم به همراه تیم ملی قطر در اردوی تیم ملی مستقر در آکادمی انقلاب تهران و در این اردو با تاکید بر آمادگی بازیکنان منتخب در اردو، تمرینات پرتاب توپ و همچنین برنامه ریزی برای حضور در اردو برگزار شد. تمرینات بازی برای شناسایی نقاط ضعف و اصلاح آنها و تقویت هر چه بیشتر نقاط قوت حلقه بازان کشورمان و همچنین آموزش بازی و مسابقه برای آمادگی هر چه بیشتر برای حضور در میادین بالاتر در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه برنامه تدارکاتی ملی پوشان، پنجمین مرحله اردوی تدارکاتی حلقه های پسران در ارومیه برگزار شد.

لازم به ذکر است پس از مسابقات حلقه حلقه های تیم ملی پسران که در تهران برگزار شد، فراز شکیبا در تمامی مسابقات بدون یک باخت به عنوان قهرمانی دست یافت و به مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان راه یافت. پس از انتخاب این ورزشکار، برنامه ریزی شد تا تیم ملی کشورمان با هماهنگی فدراسیون و خانواده این بازیکن در مسابقات مختلف داخلی و خارجی شرکت کند و با تمرینات مستمر موفق شد به مرز آمادگی کامل برسد. برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا

سرمربی تیم ملی هوپ در خصوص اینکه چقدر می توان به تکرار مدال طلای حلقه آسیایی در مسابقات جهانی حلقه امیدوار بود، توضیح داد:

مطمئنا جام جهانی در سطح بالاتری نسبت به مسابقات آسیایی قرار دارد و بهترین بازیکنان از پنج قاره جهان در این مسابقات حضور خواهند داشت، اما با توجه به توانایی که از تیم ملی با انگیزه و پرتلاش کشورمان می شناسیم، قطعا می توان با ادامه تمرینات پیروز شد. قهرمانی دور از دسترس نیست و می توان پیش بینی کرد که این بازیکن توانای تنیس روی میز ایرانی در بین بهترین بازیکنان مسابقات جهانی قرار بگیرد و روی سکو برود.

شیگرها در پاسخ به اینکه آیا در رده سنی هوپس بازیکنانی داریم که می توانند به فراز شکیبا ببالند یا خیر، افزود:

بله، خوشبختانه ورزشکاران مستعدی در سراسر کشور حضور دارند، ما شاهد حضور بازیکنان خوب زیادی از سراسر ایران در مسابقات هوپ در کشور بوده ایم و انتخاب های آنها در چند مرحله از اردوی تدارکاتی نشان داده است که می توان به آن امیدوار بود. نسل آینده تنیس روی میز در کشور ما.

بازیکنانی مانند رامین شاه علی، آذر دماوندی، مبین امیری، شریعتی و بسیاری دیگر از بازیکنان می توانند در آینده حرفی برای گفتن داشته باشند و حمایت خوبی از آینده تنیس روی میز ایران داشته باشند.

شیشه گرها درباره برنامه ریزی های لازم برای تکرار موفقیت ها در رده های سنی بالاتر گفت: به هر حال برای قهرمانی و کسب مدال، برنامه ریزی درست و مناسبی لازم است که بتواند یک گروه یا یک تیم و یک بازیکن را به اوج برساند. .. برای رسیدن به موفقیت کامل، اما مهمترین برنامه شناخت استعدادها، حفظ، تقویت و حمایت همه جانبه از بازیکنان ملی و پرورش استعدادهای ناب کشورمان است.

برگزاری اردوهای مستمر و انجام روش های نوین تمرینی و بیومکانیکی، اصلاح و تقویت نقاط ضعف و تقویت هر چه بیشتر نقاط قوت و توجه به آمادگی جسمانی و روحی و کار گروهی و (همدلی) بازیکنان که بسیار حائز اهمیت است. در مسابقات بین المللی مختلف و همچنین حمایت و جذب اسپانسر و بسیاری موارد دیگر که نیاز به بحث جداگانه دارد می تواند راه را برای قهرمانی هموار کند.

سرمربی با سابقه تنیس روی میز کشورمان درباره پیروزی ارزشمند نوشاد عالمیان مقابل حریف سرشناس چینی در جام ملت های آسیا و اینکه تاثیر این پیروزی در آینده چقدر می تواند برای تنیس بازان کشورمان مفید باشد، گفت. از نظر روحی و روانی.

بله همانطور که همه خانواده فهیم تنیس روی میز کشورمان را یادآوری کردند، نوشاد بارها ثابت کرده که می تواند این انحصار را از بین ببرد و با تمرین و تلاش بیشتر، قدرت های جهانی را در تنیس روی میز به دست آورد. همه ما می دانیم که اگر بازیکنی بخواهد یک قهرمان جهان را شکست دهد، آن بازیکن باید تمرین و برنامه ریزی بهتر و بیشتری داشته باشد و نوشاد بارها ثابت کرده است که شدنی است و دست یافتنی نیست.

نوشاد عالمیان در آخرین حضور خود در جام ملت های آسیا در تایلند موفق شد دست به کار بزرگی بزند و مقابل یکی از قدرت های کنونی جهان یعنی لین گائوانگ از چین با رنکینگ جهانی 13 پیروز شود و در عین حال با وجود شکست. مقابل چوانگ چی یوان، دیگر بازیکن قدرتمند جهان از چین تایپه، عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت.

حضور نوشاد عالمیان و دیگر ملی پوشان کشورمان در میادین آسیایی، جهانی و المپیک برای علاقه نسل جوان کشورمان و معرفی تنیس روی میز به علاقمندان این رشته بسیار مهم است.

یادم می آید نوشاد عالمیان در المپیک 2012 لندن ظاهر شد و درخشید و تانک پنگ قدرتمند هنگ کنگ را شکست داد و در رتبه 32 جهان قرار گرفت و با پیروزی مقابل جاستین هان بازیکن قدرتمند چینی-استرالیایی به جمع 48 بازیکن برتر المپیک 2012 لندن رسید و بس. درکش باعث شد تا به لطف حضور موفق نوشاد در المپیک، بسیاری از کودکان و نوجوانان و همچنین جوانان کشورمان به تنیس روی میز علاقه مند شوند و به سمت این ورزش مفرح بروند.

شیهگرها در پایان با آرزوی موفقیت و پیروزی برای تمامی بازیکنان و تیم های ملی کشورمان در عرصه های مختلف بین المللی گفت: به تمامی مربیان زحمتکش سراسر کشور که صمیمانه با ورزشکاران این رشته همکاری می کنند، خسته نباشید می گویم. دستان مسئولان ورزشی به کشورمان است چرا که من صمیمانه از ورزشکاران مستعد این مرز و بوم حمایت می کنم و قطعا با حمایت همه جانبه شاهد موفقیت های تنیس روی میز ایران در عرصه های بین المللی، آسیایی و جهانی در آینده خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید