ما به دنبال کسب سهمیه المپیک بدون حاشیه هستیم


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1909002

تیم سابر کشورمان در دیدار رده بندی با شکست مواجه شد و در مسابقات جهانی تهران به مقام چهارم دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات جام جهانی شمشیربازی سابر جوانان از روز گذشته در تهران آغاز شد و امروز (یکشنبه – 24 آبان) در بخش تیمی با شکست تیم کشورمان در دیدار رده بندی و در رده چهارم پیگیری شد.

ایران در دور نخست این رقابت ها با ترکیب عرفان شکوهی، مبین رضوی و نیما آقایی مقابل عراق با نتیجه 45 بر 30 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. ملی پوشان جوان کشورمان با شکست ۴۵ بر ۳۵ مقابل ازبکستان از راهیابی به فینال بازماندند.

ایران در دیدار رده بندی با نتیجه ۴۰ بر ۳۵ مغلوب ترکیه شد و از کسب مدال بازماند و چهارم شد. در این مسابقات کشورهای هند، ازبکستان، آلمان، عراق، ترکیه، کره جنوبی و ایران حضور دارند. مسعود فتوحی و امیر رضایی نژاد هدایت تیم سابر کشورمان را در این مسابقات برعهده دارند و تیم ایران با 30 رقیب در مسابقات جام جهانی شمشیربازی جوانان شرکت می کند.

محمد دری در حاشیه مسابقات جام جهانی شمشیربازی سابر نوجوانان با بیان اینکه پیمان فخری کار خود را در آمریکا به عنوان مربی آغاز کرد، گفت: غیبت فخری در تیم ملی و حضور او در تیم باشگاهی آمریکا برای ما بسیار ناراحت کننده است. ما دوست داریم او با ما باشد. ما سالها دانش آموزی سرافراز بودیم. او نه تنها حق آموزش دارد، بلکه حق دارد پدر ما باشد. آرزو می کنیم در زمان ورزش او سرمربی ما بود اما همچنان حواسمان به ماست و در مواقع نیاز به ما کمک می کند. ما فخری را در مسابقات می بینیم و سعی می کنیم از راهنمایی های او استفاده کنیم.

وی در ادامه درباره مسابقات آتی تیم صابر اضافه کرد: مسابقه در الجزایر اولین مسابقه فصل و پس از آن فرانسه است و شرط اعزام به فرانسه حضور در الجزیره بین 32 نفر است. این وضعیت هم انگیزه دهنده است و هم می تواند برای برخی ناراحت کننده باشد. من به الجزایر می روم تا نتیجه بگیرم و با این شرط بندی خوب هستم، اما شاید عده ای ناراحت شوند.

ملی پوش سابر کشور درباره شرایط سال گذشته و اینکه آیا آنها را برای فصل جدید حل کرده است یا خیر، گفت: مشکل ما فنی نبود، مشکل روحی و روانی بود. عده ای به خاطر ورزشکاران برای ورزشکاران سابر تفاوت ایجاد کردند و به هدف خود که نابودی تیم بود رسیدند اما در قونیه نتایج خوبی گرفتیم و فصل جدید را بدون حاشیه و با تمام تلاش خود آغاز می کنیم. کسب سهمیه بازی های المپیک برای بازی های آسیایی. مطمئناً امسال بهتر خواهیم بود. سعی کردم مشکلاتم را حل کنم و با انگیزه به الجزایر می روم. با نتایج خوبی شروع می کنیم تا خیلی زود سهمیه المپیک را بگیریم.

رهبری در پاسخ به این سوال که «آیا بهتر نیست زودتر تکلیف انتخابات فدرال مشخص شود»، یادآور شدند: هر چه مدت زمان برگزاری انتخابات فدرال بیشتر شود، آشفتگی ها بیشتر می شود و اگر رئیس جمهور معرفی شود، اقدام می کنیم. پیشرفت بیشتر درخواست ورزشکاران سابر از وزارت ورزش این است که تکلیف شمشیربازی در انتخابات مشخص شود و ما و سایر سلاح ها با آرامش کار را دنبال کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید