تجهیزات پیشرفته اسکی در ایران نداریم/ کسب سهمیه در المپیک زمستانی و حضور در این رویداد کافی است

ساعت: 17:19
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780510

کسب سهمیه المپیک زمستانی با زحمت!

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی گفت: اسکی بازان آلپاین و اسکی بازان را به مسابقات بین المللی ترکیه که در تقویم فدراسیون جهانی درج شده است اعزام می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه کیادربندسری نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی درباره سهمیه المپیک زمستانی گفت: اسکی آلپاین با سهمیه یک مرد و یک مرد و اسکی صحرایی با سهمیه یک مرد در لیست اصلی و یک زن لیست انتظار در المپیک شرکت خواهد کرد. وضعیت لیست اصلی 26 دی ماه و اسامی لیست انتظار ما تا 30 دی ماه اعلام می شود.

وی با اشاره به وضعیت واکسن ورزشکاران اعزامی گفت: حدود 30 ورزشکار را به کمیته ملی المپیک معرفی کرده ایم و بهترین ها برای المپیک مشخص می شوند. با کمیسیون پزشکی واکسیناسیون ورزشکاران نیز جلسات و مکاتباتی داریم و مشکلی در این زمینه نداریم. در صورت برگزاری مسابقات و رویدادها، هر واکسن تزریق شده توسط تیم ملی به تایید کمیته برگزاری مسابقات خواهد رسید. ورزشکاران المپیک همچنین واکسن سینوفارم را دریافت کردند.

کیادربندی درباره وضعیت اردوها گفت: امسال اردوهای آماده سازی ورزشکاران را به صورت غیر متمرکز زیر نظر فدراسیون و در استان ها برگزار کرده ایم. همزمان با شروع پیست اسکی این پیست، اردوهای متمرکزی را در آکادمی ملی المپیک برگزار خواهیم کرد. در آذرماه اسکی بازان آلپاین و صحرایی را به مسابقات بین المللی ترکیه که در تقویم فدراسیون جهانی درج شده است اعزام خواهیم کرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکی بازی های المپیک را اینگونه ارزیابی کرد: انتظارات ما نباید دور از واقعیت باشد. جام جهانی در کشورهای اروپایی و آسیایی آغاز شده است اما برای شروع تمرینات همچنان باید منتظر شرایط مساعد جوی در پیست باشیم. تا جایی که رقبای ما در این مسابقات شرکت می کنند، رتبه آنها نسبت به سال گذشته بهتر است و اختلاف آنها با حریفان برای ما بهتر است. آموزش اسکی در اکثر کشورها از ماه اکتبر آغاز می شود. یعنی ورزشکاران از چند ماه پیش تمرینات خود را آغاز کردند. ورزشکاران ما هنوز تمرینات خود را شروع نکرده اند و همین که سهمیه بگیرند و در این مسابقات حضور پیدا کنند کافی است. این فدراسیون تنها پرچمدار المپیک زمستانی است و این تنها پرچمدار به دلیل ناتوانی در کسب بهترین مقام نمی تواند در این رویداد جهانی غایب باشد.

وی در گفتگو با رادیو ورزش در پایان با اشاره به وجود تجهیزات و مشکلات در این حوزه، خاطرنشان کرد: متأسفانه تجهیزات مدرنی را که در حال حاضر در کشورهای دیگر وجود دارد در ایران نداریم. یک ورزشکار حرفه ای نمی تواند از آن استفاده کند. او باید در مسیر اصلی با مانع و میدان تمرین کند. اگر دستگاهی وارد کشور شود کارایی لازم را نخواهد داشت. سعی می کنیم قبل از شروع مسابقات ترکیه روی برف ورزشکارانمان را به اتریش بفرستیم. قبل از مسابقات زمستانی قطعاً 6 مسابقه در کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید