پیگیر افزایش سهمیه مسافر هستیم/ سهمیه ها شناور و آنلاین است

ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799426

شرقی در پاسخ به پیگیری های مکرر رسانه ها مبنی بر افزایش سهمیه مسافری ایستگاه راه آهن تربت حیدریه، گفت: مسافران نیز رصد می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا شرقی، مدیرعامل راه آهن شرق در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی در پاسخ به پیگیری های مکرر رسانه ای مبنی بر افزایش سهمیه مسافر در ایستگاه راه آهن تربت حیدریه گفت: و سهمیه مسافری ادامه می دهیم.

وی گفت: سهمیه ها به صورت شناور و آنلاین است و هرکسی بلیت را به موقع و زودتر خریداری کند می تواند از ناوگان استفاده کند.

شارگی گفت: ممکن است گاهی منابع با تقاضا برابری نکند، اما در عین حال سالن هایی که به تازگی به سامانه راه آهن شرق کشور اضافه شده اند برای همه یکسان است و سهمیه خرید بلیت شناور است. و آنلاین.”

مدتی است که ساکنان خراسان جنوبی در رسانه ها و در مقابل مسئولان دست به اعتراض زدند و خواستار نادیده گرفتن حقوق مسافران ریلی در این منطقه و کاهش سهمیه بلیت قطار شدند.

راه آهن تربت حیدریه به عنوان مرکز ثقل ساکنان خراسان رضوی سهم قابل توجهی از حمل و نقل ریلی دارد، اما سهمیه مسافری آن کاهش قابل توجهی دارد و این در حالی است که بیش از 60 درصد مسافران از تهران به تربت حیدریه تردد می کنند اما مجبور به خرید بلیت از قطار هستند. برای خرید خواف یا طبس می باشد.

قرار گرفتن این پایانه اصلی در چهارراه اتصال راه آهن کشور به افغانستان و آسیای میانه و همچنین وجود دو پایانه مهم باربری سیمان و سنگ آهن اهمیت آن را دو چندان می کند.

راه آهن شرق به مرکز طبس در سال 1384 افتتاح شد و در حال حاضر 900 کیلومتر طول دارد که شامل ایستگاه جنده در استان یزد و ایستگاه طبس در استان خراسان جنوبی و تربت حیدریه در خراسان رضوی است. به حف و افغانستان می رود و یک انشعاب به ایستگاه کاشمر می رود و از آنجا به شبکه راه آهن تهران متصل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید