روسیه رسما جای خود را می دهد. اولیانوف به اتحادیه اروپا می گوید که مسکو تنها در هنگام بحث درباره پروژه های هسته ای برجام ضمانت می خواهد، نه بیشتر

روسیه رسما جای خود را می دهد.  اولیانوف به اتحادیه اروپا می گوید که مسکو تنها در هنگام بحث درباره پروژه های هسته ای برجام ضمانت می خواهد، نه بیشتر

روز جدید در اوایل ماه جاری، روسیه از واشنگتن خواست تا تضمین دهد که روابط اقتصادی این کشور با ایران تحت تأثیر تحریم‌های غرب علیه مسکو بر سر اوکراین قرار نخواهد گرفت. دیپلمات های غربی گفتند این اقدام لحظه آخری محرکی بود که مانع از توافق برای احیای برجام در 10 روز گذشته شد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که دیپلمات‌های ارشد غربی گفتند روسیه اخیراً خواسته‌های خود از واشنگتن در مورد توافق هسته‌ای با ایران را کنار گذاشته و راه را برای تهران و واشنگتن برای احیای شورای امنیت سازمان ملل هموار کرده است.

روز سه شنبه پس از دیدار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با همتای ایرانی خود در مسکو، لاوروف و حسین امیرعبدالخیان گفتند روسیه مانع از برجام نخواهد شد.

در اوایل ماه جاری، روسیه از واشنگتن خواست تا تضمین دهد که روابط اقتصادی این کشور با ایران تحت تأثیر تحریم‌های غرب علیه مسکو بر سر اوکراین قرار نخواهد گرفت. دیپلمات های غربی گفتند این اقدام لحظه آخری محرکی بود که مانع از توافق برای احیای برجام در 10 روز گذشته شد.

یک دیپلمات ارشد غربی سه‌شنبه شب گفت که میخائیل اولیانوف، مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین، به اتحادیه اروپا اطلاع داده است که روسیه تضمین‌های محدودتری را برای انجام اقدامات هسته‌ای تحت توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ می‌پذیرد. تبادل اورانیوم با ایران، بازسازی تاسیسات هسته ای فورد و تامین سوخت هسته ای به راکتورهای ایران.

این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، گفت: روسیه از تضمین پروژه های هسته ای خوشحال است و چیز دیگری نمی خواهد. وی افزود: بنابراین می‌توانیم مذاکراتی را که اکنون منحصراً بین ایران و آمریکا انجام می‌شود، ادامه دهیم.

در آخر هفته، یک مقام ارشد آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت که تنها «مشکل های انگشت شماری» بین ایالات متحده و ایران برای دستیابی به توافق باقی مانده است، که عمدتاً در مورد دامنه کاهش تحریم هایی که ایران از واشنگتن دریافت خواهد کرد. . این مقام گفت که طرف آمریکایی معتقد است راه حل “در دسترس” است.

دیدگاهتان را بنویسید