بایدن سفر به منطقه را راه حلی برای خروج آمریکا از مخمصه فعلی خود می داند


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882943

قدیری ابیانه گفت: درخواست مهم رئیس جمهور آمریکا از کشورهای منطقه افزایش صادرات نفت به آمریکا است و یکی از اهداف اصلی سفر وی به عربستان نیز همین موضوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان گفت: مشکل انرژی باعث قیمت سوخت و انواع کالاها در آمریکا شده است و افکار عمومی در این کشور به شدت با این موضوع مخالف است. این مشکل باعث شده است که بایدن با سفر به منطقه نفت خیز غرب آسیا به دنبال افزایش عرضه نفت باشد.

وی افزود: در واقع درخواست مهم رئیس جمهور آمریکا از کشورهای منطقه افزایش صادرات نفت به آمریکا است و یکی از اهداف اصلی سفر وی به عربستان نیز همین موضوع است.

این تحلیلگر روابط بین الملل تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که بایدن در رسیدن به این هدف موفق بوده است، زیرا کشورهای حوزه خلیج فارس نیز مشکلات خاص خود را دارند و به عنوان مثال عربستان سعودی که در موضوع یمن دخالت داشته است. برای چندین سال، در موقعیت آسیب پذیر است.

کدیری ابیانه با بیان اینکه هدف آمریکا این است که اعلام کند همچنان در منطقه حضور دارد، گفت: البته واقعیت این است که آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سال های اخیر ناکامی های زیادی را متحمل شده است و این روند ادامه خواهد داشت. .

وی تاکید کرد: آمریکایی ها بدانند امروز دیگر در شرایطی نیستند که بتوانند مانند گذشته در منطقه حضور نظامی داشته باشند و چاره ای جز خروج از منطقه غرب آسیا ندارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید