سفر اضطراری؛ چرخش دست بایدن برای نجات رژیم صهیونیستی و بحران انرژی/ آمریکایی ها در پشت صحنه سیاست التماس می کنند


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883013

میثم موفی اظهار داشت: وضعیت حاد رژیم صهیونیستی و شرایط بحرانی انرژی در آمریکا باعث سفر فوری بایدن به منطقه شد. وی گفت: امروز در پشت صحنه سیاست، آمریکایی ها برای رهایی از بحران دعا می کنند و می جنگند تا در منطقه غرق نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میثم مافی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ درباره هدف سفر بایدن به منطقه گفت: آنچه در رسانه های غربی درباره هدف سفر بایدن مطرح می شود به چند دلیل ختم می شود و هیچ یک از این دلایل وجود خارجی ندارد.

وی افزود: یکی از دلایلی که این رسانه های غربی به آن اشاره می کنند، تهدید ایران است و اینکه ایران در حال ترویج یک قدرت متعادل منطقه ای است و به نوعی متحدان منطقه ای آمریکا مانند عربستان و مصر با وجود اینکه خوب می رقصند، اما در کنار آمریکا نیستند. در منطقه و در شرایط وجود منطقه نمی تواند هر دو باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در ائتلاف منطقه ای که اسرائیل تلاش زیادی برای ایجاد آن کرده است، اما در حالی که موج مقاومت هر روز محاصره خود را تشدید می کند. به یک معنا، توانمندی ها و ظرفیت جریان مقاومت ایجاب می کند که متحدان منطقه ای آمریکا نتوانند از نظر امنیتی ائتلاف امنیتی جدیدی مانند «توافق ابراهیم» در منطقه تشکیل دهند.

این دکترای حقوق و استاد دانشگاه ادامه داد: معاهده ابراهیم در واقع سندی است که به عنوان امضای صلح میان کشورهای عربی و کاخ سفید و اسرائیل برای عادی سازی روابط بین کشورهای عربی-اسلامی که در حال حاضر دچار آشفتگی هستند تنظیم شد.

موفی تصریح کرد: بنابراین بحث ناتوی عربی کاملاً منتفی است و با توجه به موفقیت جنبش مقاومت و نتیجه پیروزی مقاومت، تاکتیکی شکست خورده برای حاکمان منطقه است که قصد داشتند علیه این جنبش شکل بگیرند. جنبش، اجلاس بزرگ منطقه ای است که امروز برگزار می شود.

وی تاکید کرد: آنچه مشخص است وضعیت قرمز حاد رژیم صهیونیستی است که بایدن را مجبور به سفر فوری به منطقه کرد و موضوع بحران انرژی که انتظار می رود زمستان بسیار گرمی برای اتحادیه اروپا و اروپا باشد. ایالات متحده.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: بر همین اساس امروز در پشت صحنه سیاست، آمریکایی ها حتی برای مذاکره با ایران و مذاکره با منطقه و به نوعی برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی دعا کردند تا بتوانند بحران انرژی را کنترل کنند.

این دکترای حقوق و مدرس دانشگاه تصریح کرد: بنابراین موضوع تهدید ایران و برهم زدن قدرت سیاسی متوازن و مقاومت منطقه ایران در منطقه و یا پیگیری توافق ابراهیم و ناتوی عربی تنها در رسانه های غربی مطرح می شود.

مافی افزود: به هر حال آنچه مشخص است شرایط بد رژیم صهیونیستی است که به دلیل اختلافات داخلی، تغییر دولت های منطقه و تغییر روسای دستگاه های امنیتی، به نوعی این دولت در حال تشکیل است. شن و ماسه و اراده خیلی زود ناپدید شد و از این رو آمریکا برای حل مشکلات داخلی خود وارد منطقه شد.

وی تصریح کرد: نکته بعدی این است که الان هم مصر و عربستان اعلام کرده اند که در هیچ ائتلافی علیه ایران شرکت نخواهند کرد و این به معنای موازنه منطقه ای علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی از منطقه همپیمانان منطقه ای آنهاست. خط پیوسته را نمی توان متوقف کرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه به هیچ وجه این اتحاد منطقه ای علیه ایران شکل نگرفت، گفت: وی تصریح کرد: در یک قسمت به نوعی اعلام کردند که حضور بایدن در منطقه یک سازوکار دیپلماتیک است تا بتوان آن را علیه روسیه فرافکنی کرد. اما به دلیل دیپلماسی هوشمند کشورهایی مانند ایران، چین و هند به نفع یکدیگر و شکل گیری دیپلماسی تجاری ارز محلی، نوعی فوبیا را برای آمریکا در منطقه ایجاد کرده است که بازار انرژی که سهم بسیار بالایی در آن دارد. منطقه، سم مهلکی برای آمریکا و اتحادیه اروپا است.

این دکترای حقوق و مدرس دانشگاه افزود: این قواعد را افرادی مانند بایدن نمی توانند زیر پا بگذارند و این به این دلیل است که روابط ایران و کشورهای منطقه و کشورهای منطقه روابط تاریخی است که متاثر از فرهنگ و تاریخ و غیره است. از آنجایی که مقرون به صرفه هستند، هزینه کم و سود فراوانی که کشورهای منطقه می توانند در نتیجه روابط خود به دست آورند و برای خود اقتصادی منهای آمریکا و کشورهای غربی تعریف کنند. غیر ممکن است.

موفی تصریح کرد: حتی توافقات مشترک امنیتی و سیاسی منطقه ای بدون توجه به مشکلات اقتصادی منطقه در حال شکل گیری است که نشان می دهد در یک جمله می توان گفت که بایدن در استخر سیمانی منطقه فرو رفته و منطقه را ترک خواهد کرد. دستها و پاهای شکسته و به نوعی جلوتر از بایدن در زمینه دیپلماسی.

وی اظهار داشت: این اقدامات آمریکا فقط برای حفظ حیثیت روانی خود در منطقه است. وی گفت: بخش قابل توجهی از این تحرکات سیاسی و دیپلماتیک آمریکا برای حفظ وضعیت موجود است. زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی از نظر انرژی، امنیتی و سیاسی مشکلات زیادی دارند و از این نظر تحرکات آنها تنها راهی برای غرق نشدن در منطقه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید