سفر بایدن به عربستان سعودی و اسرائیل به تعویق افتاد


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843567

مقامات آمریکایی به NBC News گفته اند که سفر برنامه ریزی شده رئیس جمهور به عربستان سعودی و فلسطین اشغالی به تعویق افتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که برخی رسانه های صهیونیستی از سفر جو بایدن به عربستان سعودی و فلسطین اشغالی در 23 ژوئن (2 ژوئیه) خبر دادند، منابع آگاه آمریکایی از تعویق این سفر خبر دادند.

به گزارش ان بی سی نیوز، چندین مقام آمریکایی به رسانه ها گفته اند که سفر برنامه ریزی شده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به ماه جولای موکول شده است.

منابع آگاه آمریکایی به ان بی سی نیوز گفتند که کاخ سفید اکنون در حال برنامه ریزی سفر گسترده تری به منطقه غرب آسیا در ماه آینده است.

یک مقام ارشد دولت بایدن که نامش فاش نشده به رسانه های آمریکایی گفت: «ما در حال کار برای تأیید تاریخ (سفر بایدن از منطقه) هستیم. «زمانی که چیزی برای اعلام داشته باشیم اعلام خواهیم کرد.

UNBC News گزارش داد: یک دیپلمات خارجی و دو مقام آمریکایی گفتند که تعلیق (جو بایدن) در عربستان سعودی در اواخر ژوئن انجام نخواهد شد و دو مقام آمریکایی گفتند که سفر به اسرائیل نیز به تعویق افتاده است.

روز جمعه (دیروز) برخی رسانه ها یا رژیم صهیونیستی مانند روزنامه عبری معاریو از سفر یک روزه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تل آویو در 23 ژوئن (2 ژوئیه) خبر دادند.

بنا بر گزارش ها، جو بایدن قصد داشت با اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل دیدار کند و سپس برای دیدار با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین، به رام الله برود.

به دنبال این گمانه زنی ها، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تلاش کرد تا سفر خود به عربستان سعودی را با وجود انتقاد شدید از مقامات سعودی در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020 آمریکا توجیه کند.

بایدن گفت: «این امکان وجود دارد که من با رهبران کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و اسرائیل دیدار کنم، اما در حال حاضر برنامه مستقیمی برای آن ندارم». من قصد ندارم دیدگاه خود را نسبت به حقوق بشر (در عربستان سعودی) تغییر دهم، اما به عنوان رئیس جمهور وظیفه من این است که کار کنم و اگر بتوانم صلح را در خاورمیانه بیاورم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید