سفر اضطراری بایدن برای تثبیت عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با تشکر از گزارش؛ دکتر الله کرم مشتکی، دبیر سیاسی سفارت ایران در لبنان با ابراز علاقه به سفر فوری بایدن به منطقه غرب آسیا گفت: آمریکا در آستانه انتخابات مجلس سنا و مجلس است و دولت بایدن از تمام توان خود استفاده می کند. از این وضعیت خارج شوند تا بتواند به برخی از کشورهای منطقه غرب آسیا شرایط را به نفع خود و حامیانشان تغییر دهند.

مشتاقی گفت: از سوی دیگر، در دوران بایدن، آمریکا تقریباً هیچ دستاوردی در حوزه سیاست خارجی نداشته و حتی یک معامله را نیز تکمیل نکرده است.

دبیر سیاسی سفارت ایران در لبنان گفت: بایدن از سفر خود به منطقه غرب آسیا چند هدف اصلی را دنبال کرد که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

وی تصریح کرد: اولین و مهمترین هدف جلب رضایت لابی صهیونیستی در انتخابات آینده آمریکاست.

مشتچی افزود: پس از اتفاقاتی که در روابط آمریکا و ترکیه و عربستان رخ داد که باعث فاصله گرفتن آنها از آمریکا شد و هدف دوم بازگرداندن کامل این دو کشور به دایره سیاست خارجی واشنگتن است. .

دبیر سیاسی سفارت ایران در لبنان گفت: سومین هدف واشنگتن از سفر فوری بایدن، تثبیت عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل است.

وی تصریح کرد: چهارمین هدف از سفر فوری بایدن به منطقه غرب آسیا، تلاش برای منزوی ساختن ایران و احتمالا ادامه پروژه ایران هراسی برای اعراب است که در سال های اخیر توانسته اند سلاح های زیادی را از این طریق به فروش برسانند.

مشتچی در ادامه افزود: یکی از مهمترین اهداف سفر اضطراری دولت بایدن به غرب آسیا تلاش برای جلوگیری از نفوذ چین و روسیه در خلیج فارس و همچنین جلوگیری از گسترش روابط کشورهای عربی با این دو است. کشورها .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید