آخرین اقدام اسرائیل برای عادی سازی روابط با ریاض


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1854987

وزیر حمل و نقل اسرائیل گفت: اقداماتی برای پرواز هواپیماهای این رژیم بر فراز عربستان سعودی به عنوان بخشی از روند آشتی و عادی سازی روابط با ریاض در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «اقدامات با عربستان سعودی – به عنوان بخشی از روند مصالحه -» صحبت از پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز این کشور است که می تواند مدت پروازها را کاهش دهد. این خبر خوبی است، اینطور نیست؟

وی افزود: «در حال حاضر نمی‌توانیم انتظار نتیجه داشته باشیم، اما این اتفاق در حال رخ دادن است.

“من به حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین از طریق مصالحه منطقه ای اعتقاد دارم. سعی خواهم کرد از حمل و نقل استفاده کنم. این اهرم بسیار مهمی برای تقویت این روابط است، زیرا این هدف است.”

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر صهیونیست پنج روز پس از انتشار گزارش روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم بیان شد. این روزنامه فاش کرد که توافق سه جانبه ای بین رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و آمریکا در حال شکل گیری است که گامی جدید در جهت عادی سازی روابط تل آویو و ریاض است.

این روزنامه صهیونیستی افزود عربستان سعودی در مسیر بازگشایی حریم هوایی خود به روی خطوط هوایی این رژیم قرار دارد.

بر اساس این گزارش، حریم هوایی عربستان در حال حاضر تنها به روی هواپیماهای اسرائیلی که به امارات و بحرین پرواز می کنند در چارچوب توافق مصالحه با ابراهیم باز است و شرکت هواپیمایی هند هند مجوز ویژه ای برای پرواز از حریم هوایی عربستان در طول مدت پروازهای بین هند و هند دارد. فلسطین اشغال شده

مجتهد که از او به عنوان یک افشاگر در پشت صحنه دولت سعودی یاد می شود، اخیراً در توئیتر فاش کرد که سعود القحطانی مشاور سابق دربار سلطنتی عربستان توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی رهبری می شود.

مجتهد در توییتر خود نوشت: این دفتر 12 نیروی عربی را استخدام می کند و بودجه اصلی آن 4 میلیون دلار در سال – علاوه بر هزینه های جاری – است و یک شخصیت عراقی ریاست آن را بر عهده دارد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، پیشتر گفته بود که عادی سازی روابط ریاض و تل آویو برای هر دو کشور سود زیادی خواهد داشت و کل منطقه از منافع عظیمی برخوردار خواهد شد.

بن فرهان در عین حال در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، نمی توانیم از این منافع بهره مند شویم.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای دستیابی به توافق و عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند. این موضوع اولین بار در ماه گذشته در سایت اکسیوس فاش شد و رسانه های رژیم صهیونیستی اخیرا گزارش های زیادی از توسعه روابط عربستان و این رژیم منتشر کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید