نجات بدن رژیم اسرائیل؛ هدف بایدن در سفر منطقه ای


ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882761

کارشناس مسائل منطقه در تحلیل سفر منطقه ای رئیس جمهور آمریکا به منطقه تاکید کرد: مهمترین هدف بایدن از این سفر تشکیل ناتوی یهودی عربی و نجات جسد رژیم صهیونیستی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با تحلیل اهداف سفر منطقه ای جو بایدن گفت: سفر آتی جو بایدن به منطقه در شرایط حساس و بحران اوکراین از اهمیت بالایی برخوردار است. فلسطین و عربستان سعودی را اشغال کرد.

وی گفت: چند موضوع مهم در دستور کار جو بایدن در سفر منطقه‌ای‌اش وجود دارد، در درجه اول با توجه به اینکه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که ملک سلمان، ملک سلمان عربستان سعودی قادر به اداره این رژیم نیست و باید قدرت را به پسرش محمد واگذار کند. بن سلمان

این کارشناس مسائل منطقه افزود: از آنجا که محمد بن سلمان به دلیل کشتن جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مورد نفرت افکار عمومی است و پرونده وی همچنان باز است و جنگ یمن 50 میلیارد دلار برای عربستان هزینه بدون نتیجه داشته است. دستگیری بدون محاکمه 400 شاهزاده و نخبگان سیاسی این رژیم، محمد بن سلمان را در داخل و خارج از کشور منفور کرد.

خانی زاده یادآور شد: بنابراین سفر جو بایدن به منطقه برای مشروعیت بخشیدن به حاکم آینده ولیعهد جوان رژیم سعودی محمد بن سلمان است و موضوع دیگر عادی سازی و تسریع روند عادی سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی

وی تصریح کرد: به نظر می رسد در دیدار جو بایدن با سران 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس، رئیس جمهور آمریکا از کشورهای عضو این شورا بخواهد با رژیم صهیونیستی همکاری کنند.

این کارشناس مسائل منطقه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهداف صهیونیستی جو بایدن از سفر به منطقه، تاکید کرد: به دلیل بی ثباتی، ناکامی های پی در پی کابینه های رژیم صهیونیستی، انحلال کرسنت و برگزاری چهار کابینه. انتخابات سه سال اخیر در اراضی اشغالی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به سرعت در حال فروپاشی است.

رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است

هانی زاده تصریح کرد: بحران های سیاسی و داخلی، احزاب متعدد در سرزمین های اشغالی، بی ثباتی امنیتی و اقتصادی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی به سرعت در حال حرکت به سمت سقوط خود است و جو بایدن برای کمک به مقاومت این رژیم و ثبات نسبی در رژیم صهیونیستی. سرزمین های اشغالی به منطقه سفر خواهند کرد.

وی در ادامه توضیح داد: موضوع مهمتر تشکیل ناتوی یهودی-عربی در مقابل محور مقاومت و ایران است، اما به دلیل مخالفت سه کشور مهم منطقه یعنی مصر، اردن و عراق با تشکیل ناتو. ناتوی یهودی عربی علیه ایران اسلامی، به نظر نمی رسد که چنین گروهی در مسیر شکل دادن بایدن به منطقه باشد.

این کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد: مصر، عراق و اردن معتقدند تشکیل ناتوی یهودی عربی باعث بحران امنیتی بیشتر در منطقه می شود و ایران اسلامی یکی از کشورهای مهم منطقه است و نمی توان ایران را دشمن دشمن دانست. کشورهای عربی، به همین دلیل، رهبران سه کشور اردن، مصر و عراق مخالف تشکیل چنین گروهی هستند.

هانی زاده تصریح کرد: بنابراین سفر بایدن به منطقه علاوه بر موارد ذکر شده مربوط به مسائل انرژی صادق خواهد بود، اما موضوع انرژی اولویت اول سفر بایدن به منطقه نیست به همین دلیل کشورهای عضو فارس. شورای همکاری خلیج فارس به ویژه کویت، رژیم سعودی، امارات و قطر آماده اند تا سقف صادرات نفت خود را به کشورهای اروپایی و آمریکا برای جایگزینی نفت روسیه افزایش دهند.

وی تصریح کرد: بحران اوکراین نیز در دستور کار سفر منطقه ای بایدن قرار دارد، اما بحران انرژی آمریکا در سفر بایدن به منطقه اهمیت کمتری دارد زیرا کشورهایی مانند عربستان و امارات به آمریکا قول داده اند که نفت را محدود کنند. صادرات خود را دارد و عربستان نیز آمادگی صادرات 12 میلیون بشکه نفت در روز به آمریکا را دارد و طبیعتاً آمریکا و کشورهای اروپایی در زمینه انرژی نگرانی زیادی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید