بحران اوکراین درس بزرگی برای متحدان آمریکاست که نباید فریب بخورند


ساعت: 08:53
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811290

حسن هانی زاده با تاکید بر بحرانی بودن وضعیت اوکراین گفت: این درس بزرگی برای همه متحدان آمریکا خواهد بود که نباید در این زمینه فریب آمریکا و غرب را بخورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده، کارشناس سیاسی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه گفت: اوکراین در سال های اخیر به کانون ناامنی و خطر روسیه تبدیل شده است و ناتو تلاش می کند با پیوستن اوکراین به ناتو امنیت ملی روسیه را تهدید کند.

وی گفت: در گذشته تلاش های سیاسی از سوی ناتو و آمریکا برای ایجاد پایگاه ها و سامانه های موشکی هسته ای در اوکراین انجام شده است و این مسائل به طور طبیعی حساسیت کرملین را افزایش داده است.

وی گفت: پوتین بارها به رئیس جمهور اوکراین هشدار داده است که به ناتو بپیوندد، اما ظاهرا ناتو قصد داشت برای روسیه تله بگشاید تا امنیت روسیه را مختل کند و آن را مجبور به جنگ غیرارادی کند.

هانی زاده گفت: بر این اساس با وجود همه این هشدارها به نظر می رسد پوتین مجبور به حمله به اوکراین برای تغییر وضعیت اوکراین و رفع تهدید ناتو از مرزهای روسیه شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا پیش از این تهدید کرده بود که در صورت حمله روسیه به اوکراین به ناتو خواهد پیوست. اما در شرایط فعلی اوکراین تنها مانده و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و تنها آمریکا و اتحادیه اروپا به تحریم روسیه بسنده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: این سوالات نشان می دهد که دوستان آمریکا نباید به آمریکای نیازمند تکیه کنند و باید در این زمینه عاقلانه تصمیم بگیرند و فریب آمریکا و غرب را نخورند.

هانی زاده با تاکید بر بحرانی بودن وضعیت اوکراین، افزود: به نظر می رسد رئیس جمهور اوکراین با توجه به اینکه اوکراین تنها مانده است، ظرف ده روز آینده باید شرایط پوتین را بپذیرد و اطمینان حاصل کند که وی به ناتو نپیوندد. دوست و شریک استراتژیک روسیه شوید.

وی گفت: این درس بزرگی برای همه متحدان آمریکا خواهد بود که فریب آمریکا و غرب را نخورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید