رئیس جمهور اوکراین، ایران و روسیه را مسئول درگیری‌های جاری بین اسرائیل و فلسطین دانست

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ایران و روسیه را به حمایت از حماس متهم کرد و آنها را مسئول درگیری‌های جاری بین اسرائیل و فلسطین دانست.


به گزارش خبرگزاری موج، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی نیوز درباره درگیری‌های جاری بین اسرائیل و فلسطین اظهار نظر کرد و مدعی شد ایران و روسیه در این جنگ مقصر هستند.

زلنسکی در پاسخ به سوالی مبنی بر پایبندی اسرائیل به قوانین بین المللی در جنگ غزه گفت: باید روشن باشد، ما به این وضعیت به گونه ای نگاه می کنیم که انگار با چیز جدیدی روبرو هستیم، چیز جدیدی وجود ندارد، این آتش سوزی است برای مدت طولانی بین اسرائیل و فلسطین می سوزد و عده ای مشغول سوزاندن بیشتر آن هستند. من مطمئن هستم که روسیه پشت این کار است و از حماس حمایت می کند و همینطور ایران. باید آنها را مقصر دانست.”

وی سپس به دفاع از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی با ادعای تروریسم علیه جنبش مقاومت فلسطین پرداخت و گفت: زمانی که ما در کنار تروریست ها هستیم هیچ قانونی وجود ندارد، همه چیز فراتر از قانون است، همه تلاش می کنند جان خود را حفظ کنند و با مردم مبارزه کنند. دشمن با تمام قوا.”

زلنسکی سپس خواستار فشار بر ایران و روسیه شد و گفت: باید پذیرفت که این کشورها و کره شمالی پشت این (حماس) هستند.

به گزارش مقاومت فلسطین، این حملات در پی نقض حریم مسجدالاقصی و افزایش خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین از 7 اکتبر (15 مهر) آغاز شد. از آن زمان تاکنون رژیم صهیونیستی نوار غزه را با بمباران های متعدد هدف قرار داده و با قطع آب، برق و گاز آن را در محاصره انسانی قرار داده است.

رژیم صهیونیستی با بمباران ساختمان های غیرنظامی، مساجد، دانشگاه ها، کلیساها، بیمارستان ها و ساختمان های مسکونی و همچنین با استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است. این امر منجر به تخریب کامل برخی از مناطق و آواره شدن مردم غزه و همچنین کشته شدن نزدیک به 10000 غیرنظامی در این منطقه شده است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید