ما آماده مذاکره با موضع اوکراین/رئیس جمهور چین در مورد تهاجم روسیه به اوکراین هستیم


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811223

رئیس جمهور چین در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه خواستار مذاکره درباره اوکراین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های دولتی چین گزارش دادند که شی جین پینگ رئیس جمهور چین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگوی تلفنی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور چین خواستار مذاکره درباره بحران اوکراین شد.

او به پوتین گفت که پکن از حل و فصل بحران روسیه و اوکراین از طریق روش‌ها و مذاکرات صلح‌آمیز حمایت می‌کند.

پیشتر وزیر امور خارجه چین گفته بود که اقدام روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوهانسک با تشدید تنش ها در اوکراین به دلیل عدم پایبندی به توافقات مینسک مرتبط است.

گزارش ها حاکی از آن است که پوتین در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور چین از آمادگی روسیه برای انجام مذاکرات در سطح بالا با اوکراین خبر داد.

روسیه روز پنجشنبه عملیات نظامی علیه اوکراین را آغاز کرد و طبق گزارش‌ها، نیروهای روسی اکنون در نزدیکی کیف، پایتخت اوکراین هستند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر با اشاره به اینکه هدف ما آزادسازی اوکراین از چنگال ارتش روسیه است، گفت: پس از پایان عملیات نظامی و رهایی اوکراین از سلطه نظامی، ما به مردم روسیه اجازه خواهیم داد تا سرنوشت خود را تعیین کنند و آن را دنبال کنند. ظلم ما می خواهیم اوکراین توسط اوکراینی ها اداره شود. لاوروف همچنین تاکید کرد که هیچ کس اوکراین را اشغال نخواهد کرد.

در دومین روز از درگیری های صبح امروز اوکراین، صدای چند انفجار در پایتخت شنیده شد و به دنبال آن زنگ خطر به صدا درآمد. ارتش اوکراین می گوید در نزدیکی شمال کیف با نیروهای روسی که قصد ورود به شهر را دارند، روبرو است.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید