موضع ما در مورد اوکراین تسلیح طرف های متخاصم نیست/ما مخالف جنگ در اوکراین هستیم


ساعت: 15:50
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906182

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از مقامات اوکراینی دعوت می کنیم هرگونه مستندات مرتبط با این ادعا را به نشستی دوجانبه در سطح کارشناسان فنی ایران و اوکراین ارائه کنند. موضع ما در مورد اوکراین تسلیح طرف های متخاصم نیست و مخالف جنگ در اوکراین هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) در دیدار و گفتگو با ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس در نشست خبری مشترک گفت: برای ما کاملاً واضح است که رهبران چند کشور محدود در اتحادیه اروپا افراط و عجله دارند. نگاه به تحولات منطقه ای و روابط بین المللی دارد و بخش بزرگی از این اتحادیه در جهت عقلانیت عمل می کند.

وی افزود: اتهامات بی‌اساس برخی کشورها در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ با اوکراین را قاطعانه رد می‌کنیم و از مقامات اوکراینی دعوت می‌کنیم هر گونه مستنداتی را در خصوص این ادعا به نشست دوجانبه در سطح کارشناسان فنی ایران و اوکراین ارائه کنند. موضع ما در قبال اوکراین تسلیح کشورهای متخاصم نیست و مخالف جنگ در اوکراین هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: در حالی که برخی از مقامات آمریکایی برای دستیابی به توافق برای ارسال پیام های دیپلماتیک محرمانه عجله دارند و بارها علاقه خود را پای میز مذاکرات غیرمستقیم یا تبادل پیام های غیرمستقیم ابراز می کنند، همزمان از ترور و هرج و مرج در ایران حمایت می کنند. هدف آنها این است که ما را وادار کنند که پای میز مذاکره جا بمانیم.

امیر عبدالخیان تصریح کرد: بدون شک در تامین منافع ملی مردم از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد. پیام های آمریکا برای توافق به دست ما می رسد و حتی در روزهای اخیر پیامی از آمریکا در این زمینه دریافت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: از نظر ما مسیر دیپلماسی به خوبی پیش می رود. اما برخی از مقامات آمریکایی اظهارات ریاکارانه ای به رسانه ها می دهند که با پیام های دیپلماتیک آنها مغایرت دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: به اتحادیه اروپا هشدار می دهم که راه غیرمولد، تکراری و شکست خورده سال های گذشته علیه کشورمان را ادامه ندهد.

امیر عبدالاخیان بار دیگر ضمن خیر مقدم به همتای بلاروس خود افزود: لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در آینده نزدیک به ایران می آید و در این سفر در تهران سند همکاری های بلندمدت همه جانبه ایران و بلاروس به همراه سایر اسناد امضا خواهد شد. “

دیدگاهتان را بنویسید