ما آماده مذاکره با اوکراین برای کنار گذاشتن اتهام ارسال پهپادهای نظامی به روسیه هستیم


ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904272

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از جمهوری اسلامی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را کذب دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از جمهوری اسلامی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را نادرست خواند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از جمهوری اسلامی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را نادرست خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعاهای بی اساس مبتنی بر اطلاعات نادرست و فرضیات مغرضانه را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند سازمان های رسانه ای برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران و در نتیجه آمادگی کشورمان برای گفت وگو دانست. و مذاکرات با اوکراین اعلام کرد که این اتهامات را حذف خواهد کرد.

کنعانی با اشاره به بی طرفی فعال جمهوری اسلامی ایران در جنگ اوکراین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای درگیری ها اگرچه مخالف ادامه جنگ بود، اما همواره بر لزوم توقف جنگ تاکید کرده است. درگیری و حل مسالمت آمیز اختلافات و در این راستا دیدارها و تماس ها وزیر امور خارجه کشورمان دیدارهای زیادی با همتای روس و اوکراینی خود داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ موضعی روشن و تسلیم ناپذیر، همواره به اصول اساسی حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و یکپارچگی همه کشورها از جمله اوکراین بر اساس اصول احترام می گذارد. و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل را مورد تاکید قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید