رئیس جمهور اوکراین خواستار مذاکره فوری با روسیه شد


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816597

رئیس جمهور اوکراین خواستار گفتگوهای فوری با روسیه شد و گفت این تنها فرصت مسکو برای کاهش خسارات ناشی از اشتباهش در حمله به اوکراین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صبح امروز (شنبه) در یک سخنرانی ویدیویی بر ضرورت گفت‌وگو با روسیه تاکید کرد و گفت تنها راه روسیه برای کنترل عواقب اشتباهاتش در اشغال اوکراین، برگزاری مذاکرات فوری صلح است.

وی در بیانیه ای گفت: مذاکرات صلح جدی و معنادار برای امنیت ما برای اوکراین تنها فرصت روسیه برای کاهش آسیب های ناشی از اشتباهاتش است. “زمان ملاقات است، زمان صحبت است.”

رئیس جمهور اوکراین در ادامه گفت که هزینه جنگ در اوکراین خسارات سنگینی برای روسیه به همراه خواهد داشت که بعید است برای نسل ها جبران شود.

زلنسکی گفت: «زمان آن فرا رسیده است که اوکراین تمامیت ارضی و عدالت خود را بازگرداند، در غیر این صورت آسیب به روسیه به حدی خواهد بود که چندین نسل قادر به جبران آن نیستند».

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با حضور در راهپیمایی در مسکو، ضمن تمجید از عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین، گفت: به اهداف خود خواهیم رسید.

زلنسکی در واکنش به اظهارات پوتین گفت: امروز در مسکو صحبت های زیادی شده است… راهپیمایی بزرگی برگزار شد و من می خواهم به یک جزئیات توجه کنم. گزارش شده است که حدود 200 هزار نفر در پایتخت روسیه راهپیمایی کرده اند. 100 هزار نفر در خیابان ها و 95 هزار نفر در ورزشگاه بودند. تقریباً همین تعداد سرباز روسی در حمله به اوکراین شرکت کردند. «تصور کنید فقط 14000 جسد و ده ها هزار زخمی و معلول در استادیوم مسکو وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید