عربستان: ما و کویت خواستار مذاکره با ایران در زمینه میدان گازی آرش هستیم/ رسما از تهران برای مذاکره دعوت کردیم

عربستان: ما و کویت خواستار مذاکره با ایران در زمینه میدان گازی آرش هستیم/ رسما از تهران برای مذاکره دعوت کردیم

روز جدید عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در کنفرانسی در بحرین گفت که کویت و عربستان سعودی می خواهند درباره میدان گازی الدره (آرش) با ایران گفتگو کنند، زیرا منابع موجود در آنجا به نفع مشترک دو کشور است. . وی تاکید کرد که ریاض رسما از تهران برای گفتگو در مورد میدان مشترک گازی (آرش) دعوت کرده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی گفته است که کشورش و کویت خواستار مذاکره با ایران در زمینه میدان گازی الدراره/آرش هستند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در کنفرانسی در بحرین گفت که کشورش قصد دارد تولید نفت خود را تا پایان سال 2026 یا اوایل سال 2027 به بیش از 13 میلیون بشکه در روز برساند.

وی تاکید کرد: کویت و عربستان می خواهند درباره میدان گازی الدراره (آرش) با ایران گفتگو کنند، زیرا منابع موجود در آنجا به نفع مشترک دو کشور است.

وی تاکید کرد که ریاض رسما از تهران برای گفتگو در مورد میدان مشترک گازی (آرش) دعوت کرده است.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: ما می خواهیم این میدان گازی را توسعه دهیم.

محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد که ایران آماده از سرگیری مذاکرات با کویت در زمینه میدان گازی الدراره است.

وی گفت که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اخیراً با احمد ناصر المحمد الصباح، همتای کویتی خود تلفنی رایزنی کرده است.

میدان نفت و گاز آرش یکی از میادین استراتژیک توسعه نیافته ایران است که در منطقه بی طرف بین کویت و عربستان سعودی مشترک است. ساخت میدان آرش در آب های ایران و منطقه بی طرف بین کویت و عربستان به میدان الدوره کویت منتهی شده است که از سال 1995 شروع به کار کرده است.

ذخایر گاز این میدان که در اواخر دهه 60 قرن گذشته کشف شد، 220 میلیارد متر مکعب برآورد شده است.

در اواخر آوریل، کابینه عربستان بر حق ریاض و کویت برای بهره برداری از منابع طبیعی زیرزمینی در خلیج فارس و ادامه کار برای توسعه و بهره برداری از این ذخایر مطابق با توافق بین دو کشور تاکید کرد.

پیش از این، عربستان و کویت، دیگر کشورهای درگیر در این میدان، قراردادی را برای توسعه این میدان امضا کردند که بر اساس آن، شرکت نفت کویت و آرامکو اقدامات لازم را برای توسعه و استخراج این میدان انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید