خیانت آشکار به ملت فلسطین با سفر رئیس جمهور اسرائیل به بحرین/ رژیم آل خلیفه راه خطرناکی را برای بقا انتخاب کرد.


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915966

حسن خانی زاده در خصوص واکنش تند مردم فلسطین به ورود رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین گفت: اسحاق هرتزوگ نقش مستقیمی در کشتار جوانان فلسطینی و ملت فلسطین در دهه اخیر داشت و به همین دلیل هم در جهان اسلام و در جزیره بحرین، این سفر غیرقانونی تلقی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن خانی زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به منامه پایتخت بحرین گفت: این سفر نشان می دهد که رژیم آل خلیفه مسیر خطرناکی را برای ماندن در قدرت انتخاب کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: بحرین از سال 2019 در چارچوب طرح صلح با امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده است و این اولین سفر رئیس جمهور اسرائیل به جزیره بحرین محسوب می شود. خلفای بحرین این سفر را خیانت آشکار سران جزیره بحرین به ملت های اسلامی به ویژه ملت فلسطین با برگزاری تظاهرات می دانند.

وی تصریح کرد: اگرچه این سفر نوعی خیانت آشکار به مردم فلسطین است، اما ورود رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین با واکنش شدید مردم فلسطین مواجه شد، زیرا اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور این کشور در کشتار فلسطینی ها نقش مستقیم داشت. جوانان و ملت فلسطین در دهه اخیر و به همین دلیل هم در جهان اسلام و هم در جزیره بحرین، این سفر سفر نامشروع رژیم صهیونیستی به جنوب خلیج فارس محسوب می شود.

هانی زاده افزود: رژیم آل خلیفه ثابت کرد که به دنبال ماجراجویی و رویارویی بین کشورهای دو سوی خلیج فارس است چرا که در این سفر رئیس رژیم صهیونیستی باید رضایت جزیره بحرین را جلب کند. حضور نظامی رژیم صهیونیستی در جنوب خلیج فارس و این اقدام ممکن است نوعی تنش در منطقه به ویژه در منطقه حساس خلیج فارس ایجاد کند.

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به مطلب فوق گفت: رژیم صهیونیستی قصد دارد با استقرار نیروهای نظامی و دریایی خود در جزیره بحرین از تردد آزاد کشتی های تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس جلوگیری کند تلاش برای تسلط بر تنگه باب المندب نیز بخشی از سیاست های راهبردی رژیم صهیونیستی برای فشار بر ایران و محور مقاومت به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل دعوت رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به بحرین، بین بحرین و برخی کشورهای عضو همکاری خلیج فارس اختلاف نظر وجود دارد و این اختلاف نظرها ممکن است منجر به تنش نظامی بین شش کشور شود. کشورها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید