رهبر معظم انقلاب: برخی نخبگانی که می روند و مغرور می شوند ناسپاس هستند. نه، آنها هم نمی بینند

رهبر معظم انقلاب: برخی نخبگانی که می روند و مغرور می شوند ناسپاس هستند.  نه، آنها هم نمی بینند

روز جدید رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار با نخبگان فرمودند: برخی نخبگان – یعنی. با استعداد، حالا شاید با این توضیحی که دادیم، تعریف نخبه برایشان مناسب نباشد – اینجا رشد می کنند، وقتی وقت ثمر دادن است، می روند میوه شان را به دیگری می دهند. گاه دیگری دشمن است. گاهی می شوند مهره استکبار جهانی در تسخیر ملت ها و دشمنی با ملت ها، ابزار آن می شوند، می شوند مهره و مهره اش. بعضیا اینطورن خوب البته ناسپاس هستند چون خوبی ها را هم نمی بینند.

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار نخبگان گفتند: اولین انتظار نخبگان این است که ظرفیت برتری را که خداوند متعال در اختیار شما قرار داده به ظرفیت ملی تبدیل کنید. نخبگان باید این توانایی شخصی را به یک توانایی ملی تبدیل کنند. چه مفهومی داره؟ یعنی استفاده از این توانایی برای حل مشکلات کشور.

وی افزود: متأسفانه برخی نمی کنند; برخی از نخبگان – یعنی. با استعداد، حالا شاید با این توضیحی که دادیم، تعریف نخبه برایشان مناسب نباشد – اینجا رشد می کنند، وقتی وقت ثمر دادن است، می روند میوه شان را به دیگری می دهند. گاه دیگری دشمن است. گاهی می شوند مهره استکبار جهانی در تسخیر ملت ها و دشمنی با ملت ها، ابزار آن می شوند، می شوند مهره و مهره اش. بعضیا اینطورن خوب البته ناسپاس هستند چون خوبی ها را هم نمی بینند. در واقع من فکر می کنم کسانی که اینطور پشت می کنند مردم خودشان را خوب نمی بینند. نخبگان باید با مردم خود بمانند. من نمی گویم مهاجرت نکند، درس نخواند، فلان کشور، دانشگاه برتر یا مرکز فلان نرود، نه، باید برود، بلکه باید برای مردمش برود، باید برود. برای بازگشت و کار برای کشورش. ابزار او نشو نخبگان ما باید این مشکل را در حضور وجدان خود و در پیشگاه خداوند حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید