ضرورت برپایی موکب فرهنگی در مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی


ساعت: 11:00
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894906

اربعین حسینی یک رویداد بزرگ فرهنگی است که زائران از دیار بزرگ مرد تاریخ اسلام سید جمال الدین اسدآبادی برای رسیدن به مقصد عشق عبور می کنند و اینک به سمت ایستگاه های صلواتی مسئولین موکب و ایستگاه فرهنگی می آیند. از تمثال مبارک شهید 403 دوران دفاع مقدس و شهید سید جمال و البته هنر دست هنرمندان و محصولات کشاورزی و صنایع دستی برای بردن سوغات این دیار بخواهید. باشد که این دیار نامدار اثری دیگر در ذهن شیفتگان حسینی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامدان; 14 هنوز یک روز به مراسم بزرگ اربعین حسینی باقی مانده و شهر اسدآباد خانه سید جمال الدین اسدآبادی به عنوان یکی از شهرهای قدیمی استان همدان در گذرگاه و مسیر پیاده روی هزاران زائر کربلا قرار دارد. حسینی..


حضور فردی به نام سید جمال الدین که در تاریخ به عنوان منادی وحدت مسلمین می درخشد، می تواند تجربه خوشایند برای دلدادگان حسینی به ویژه کسانی باشد که برای اولین بار این مسیر را برای سفر و حرکت به مقصد عشق انتخاب کرده اند..


حال اگر شیفتگان حسینی بدانند که این دیار نه تنها زادگاه سید جمال الدین اسدآباد از چهره های سرشناس تاریخ جهان اسلام است، بلکه زادگاه هزاران شهید دوران دفاع مقدس و یک شهید وحشت در دوران دفاع مقدس است. مجلسی داعشی ها قطعا حس خاصی نسبت به این شهر و دیار خواهند داشت..


به همین دلیل است که در این مراسم بزرگ اربعین حسینی که به خودی خود یک رویداد فرهنگی است درخواست می شود نه تنها ایستگاه های صلواتی که پذیرای هزاران زائر حسینی هستند که لحظاتی از سفر خود را برای رفع خستگی و استراحت و حتی نوشیدن چای و شربت در اینجا سپری می کنند. ، با تندیس یک اقدام فرهنگی 403 شهید و عکس سید جمال باید در معرض دید عموم زائران قرار گیرد اما با ایجاد موکب و ایستگاه فرهنگی فرهنگ ایثار و شهادت این کشور را به نمایش بگذاریم..


ناگفته نماند که با برپایی غرفه های داروهای گیاهی، محصولات کشاورزی و صنایع دستی می توان زائران را نه تنها با اقلام این شهر آشنا کرد بلکه با سوغات این شهر به مقصد فرستاد..


البته برپایی ایستگاه فرهنگی در مسیر زائران حسینی چه در مسیر و چه در مسیر بازگشت تنها به همت و هنر مسئولان از استاندار و روسای دستگاه های فرهنگی و تشویق مردم نیاز دارد. نگرفته است.


اکنون این هنر مستلزم آن است که مسئولانی مانند فرماندار به عنوان مدیر ارشد شهرستان، نهادهای فرهنگی مانند ارشاد، میراث فرهنگی، بنیاد شهید و … در این زمینه قدمی بردارند..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید