تامین امنیت موکب ها در مسیر پیاده روی اربعین ضروری است


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893634

مهراب فلسفی زاده گفت: برقراری امنیت قوی در موکب ها در حال انجام است. در سال‌های اخیر مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در مسیر پیاده‌روی اربعین ساخته شده است، اما گاهی اوقات سرقت، تخریب و مفقود شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، مهراب فلسفی زاده مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان امروز در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز اظهار داشت: امسال تنها 37 میلیارد تومان در اعتبارات کل کشور برای اربعین برای خوزستان در نظر گرفته شد. مراسم حسینی که این رقم است در مقایسه با اعتباری که به استان لرستان داده شده یک چهارم به یک پنجم اعتبار است.

وی افزود: این حفره اعتباری در استان از طریق شرکت های مختلف پوشش داده شد به گونه ای که بخش مهمی از زیرساخت های پایانه مرزی ایمن سازی شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: هزینه ساخت سوله و آبپاش در مرز شلمچه و چذابه بیش از 30 میلیارد تومان است که نیاز به کمک شهرداری دارد و پیش بینی می شود شورای شهر نیز در این زمینه اقدام کند. در این زمینه کمک کند.

فلسفی زاده ادامه داد: شهرداری تهران مناطق مرزی خود را با وضعیت مالی و امکانات بهتر انتخاب کرده است. در همین راستا منطقه 3 شهرداری تهران به چابا و منطقه 1 شهرداری تهران به شلمچه واگذار شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان افزود: شهرداری شیراز نیز از 10 روز پیش پاکسازی خرمشهر را با 40 نوع ماشین آلات مختلف آغاز کرد، از این رو انتظار می رود شهرداری اهواز نیز در هفته جاری طرح عملیاتی پاکسازی سوسنگرد را اجرا کند.

فلسفی زاده به اطراف مواکب اشاره کرد و گفت: برقراری امنیت پایدار در مواکب در حال انجام است. در سال‌های اخیر مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در مسیر پیاده‌روی اربعین ساخته شده است، اما گاهی اوقات سرقت، تخریب و مفقود شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های مه گیر متحرک در مسیر پیاده رو مستقر شوند، اظهار داشت: پیش بینی می شود معابر در خروجی های اهواز به ویژه به سمت حمیدیه و جاده قدیم خرمشهر پاکسازی، رنگ آمیزی و آسفالت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید