20 هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت پیاده روی اربعین حضور دارند


ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893057

مدیر بخش اطلاع رسانی ارتش عراق در فرماندهی عملیات کربلای معلی از مشارکت 20 هزار نیروی امنیتی و نظامی برای تامین امنیت زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ “فهم القریطی” مدیر بخش اطلاع رسانی ارتش عراق در فرماندهی “عملیات کربلا” امروز (شنبه) در گفتگو با رسانه ها از مشارکت 20 هزار نیروی امنیتی و نظامی برای تامین امنیت خبر داد. از زائران اربعین امام حسین علیه السلام.

به گزارش پایگاه خبری مؤذن نیوز، وی همچنین گفت: در طرح ایمن سازی پیاده راه اربعین از جنگنده ها و بالگردهای ارتش، پهپاد و دوربین های حرارتی نیز استفاده می شود. به گفته وی، نیروهای ارتش از مدتی پیش عملیات پاکسازی و ایمن سازی مناطق اطراف کربلا تا صحرای الانبار را آغاز کردند.

سرهنگ “فهم الکریتی” همچنین گفت: نیروهای نظامی و امنیتی علاوه بر تامین امنیت جاده ها برای خدمات رسانی به زائران نیز تلاش خواهند کرد.

الخریطی با بیان اینکه «برنامه امنیتی امسال مؤثرتر خواهد بود»، گفت: هدف از عملیات امنیتی حفظ امنیت و ثبات و جلوگیری از ورود افراد تحت تعقیب و عناصر تروریستی از طریق مناطق بیابانی اطراف به منطقه است.

از سوی دیگر، علی الحمدانی، فرمانده عملیات فرات مرکزی در سازمان الحشد الشعبی نیز گفت: این سازمان نظامی-مردمی در تامین امنیت مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) نیز مشارکت خواهد داشت. با هماهنگی فرماندهی ارتش و نیروی انتظامی.

به گفته وی، الحشد الشعبی 12 دوربین حرارتی با برد 35 کیلومتر نصب و از پهپادها با برد 150 کیلومتر و 30 کیلومتر استفاده خواهد کرد و همچنین نیروهای این سازمان در اکثر محورها برای ارائه خدمات مستقر خواهند شد. به بازدیدکنندگان علاوه بر تامین امنیت

در همین راستا، سازمان اطلاعات عراق 23 مردادماه از کشف مخفیگاه تروریست های داعش به همراه مواد منفجره در شمال استان بابل خبر داد و اعلام کرد که تروریست ها قصد حمله تروریستی در مراسم اربعین حسینی را داشتند. ارتش عراق 27 مرداد از خنثی سازی عملیات تروریستی علیه نمازگزاران حسینی(ع) در استان دیالی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید