تاکنون 26 نفر دستگیر شده اند/ تمامی دستگیرشدگان غیرایرانی با ملیت جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

تاکنون 26 نفر دستگیر شده اند/ تمامی دستگیرشدگان غیرایرانی با ملیت جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای جزئیات دیگری از فاجعه معبد شاهچراغ را منتشر کرد و اعلام کرد: عنصر پشتیبان صحنه عملیات شیراز، یک افغان به نام «محمد رامز رشیدی» ملقب به «ابوبصیر» و تیرانداز در حرم مطهر به نام « صباحان کمرونی» ملقب به «ابو عایشه» که تبعه تاجیکستان بود.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای جزئیات دیگری از فاجعه حرم شاهچراغ را منتشر کرد و اعلام کرد: مجموعه رصدها، بررسی ها و عملیات های انجام شده تاکنون منجر به شناسایی و دستگیری تمامی عوامل صحنه سازی، عملیات و حمایت شده است. این اقدام تروریستی همچنین تعدادی دیگر از ماموران که برای عملیات مشابه وارد کشور شده بودند نیز دستگیر شدند. تاکنون 26 تروریست تکفیری دستگیر شده اند.

وزارت اطلاعات اعلام کرد: در پی اطلاعیه ۱۸ آبان ماه جاری مبنی بر دستگیری تعدادی از عوامل و حامیان فاجعه تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (علیه السلام)، هم اکنون اطلاعات دیگری به دست آمده است. مورد توجه ملت شریف ایران قرار گرفت:

1. سلسله عملیاتی که سربازان گمنام امام زمان (عج) بلافاصله پس از فاجعه تروریستی 13 آبان آغاز کردند، به صورت شبانه روزی ادامه دارد. این پیگیری در ابعاد اطلاعاتی، ضد جاسوسی، امنیتی و فنی ادامه دارد و به یکی از پیچیده ترین و گسترده ترین عملیات ضد تروریستی این اداره تبدیل شده است.

2. سلسله تجسس ها، تحقیقات و عملیات های انجام شده تاکنون منجر به شناسایی و دستگیری تمامی عوامل طراح، عملیات و حمایت از این اقدام تروریستی شده است. همچنین تعدادی دیگر از ماموران که برای عملیات مشابه وارد کشور شده بودند نیز دستگیر شدند. تاکنون 26 تروریست تکفیری دستگیر شده اند.

3. تمامی دستگیرشدگان غیرایرانی با ملیت جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

4. عنصر اصلی رهبری و هماهنگی عملیات در داخل کشور یک شهروند جمهوری آذربایجان بود که از فرودگاه بین المللی حیدر علی اف باکو برخاست و از مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شد. این فرد پس از ورود به تهران حضور خود را به عنصر هماهنگی در جمهوری آذربایجان اعلام کرد. وی بلافاصله از طریق ستاد عملیاتی داعش در افغانستان با شبکه اتباع خارجی داعش تماس گرفت و از حضور خود در تهران خبر داد.

5. عنصر پشتیبان صحنه عملیات شیراز، یک افغانی به نام «محمد رامز رشیدی» ملقب به «ابوبصیر» و تیرانداز در معبد مقدس به نام «صباحان کمرونی» ملقب به «ابو عایشه» که تبعه تاجیکستان است.

6. تروریست های مذکور در استان های فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی تحت تعقیب و دستگیری قرار گرفتند. برخی از آنها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور دستگیر شدند.

7. تعدادی از تروریست های مذکور در حال تدارک و تدارک اقدامات لازم برای سایر عملیات تروریستی از جمله در زاهدان بودند. به عبارت دیگر، خون بی گناه و به ناحق ریخته شده شهدای حرم حضرت احمد بن موسی علیه السلام منجر به افشای نیات و اهداف جنایتکاران تکفیری و جلوگیری از چندین عملیات تروریستی دیگر شد.

8. رصد و بررسی همه جانبه اطلاعاتی و فنی به صورت همه جانبه، شبانه روزی و ملی ادامه دارد و همانطور که در اطلاعیه های قبلی ذکر شد شناسایی و مجازات آخرین تروریست تکفیری درگیر فاجعه حرم شاهچراغ چه در داخل و چه در خارج از کشور ادامه خواهد داشت. قطعا “آرتین” افسرده وطن انتقام “آرشام” را کامل خواهد دید انشاالله.
در پایان به دو نکته اشاره می کنیم:

اول) همانگونه که پیشتر اعلام شد، سربازان گمنام امام زمان (عج) در تمامی مراحل تحقیقات و عملیات فوق از همکاری همه جانبه مردم برای کمک به این مأموریت حساس برخوردار بودند.

ثانیاً) پس از حادثه دلخراش صدر العشرا، تعدادی از سخنرانان مرتبط با دشمنان شناخته شده ملت ایران و یاران داخلی آنها، به طور مستقیم و غیرمستقیم عملیات تروریستی شیراز را به جامعه پرافتخار اطلاعاتی کشور نسبت دادند تا (از نظر خود) مهار اختلالات داخلی !

وزارت اطلاعات ضمن محفوظ بودن حق محاکمه عناصر شورشی که این ادعای ناجوانمردانه و خائنانه را دامن می زند، اعلام می کند که یافته های حاصل از اظهارات عناصر تکفیری بازداشت شده نشان می دهد که تکفیری ها از فضای تشویش و ناامنی برای انجام اقدامات تروریستی سوء استفاده می کنند. اعترافات جداگانه چند تروریست نشان می دهد که پس از اغتشاشات در کشور، عناصر تکفیری برای انجام عملیات در نقاط مختلف کشورمان فراخوانده شدند. این دقیقاً مضمون عملیات ترکیبی است که در بیانیه توضیحی مشترک این وزارتخانه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است. بنابراین کسانی که این جنایت وحشیانه و بی سابقه را به جامعه اطلاعاتی کشور نسبت دادند، در واقع نقش مضاعفی در عملیات تروریستی و جنگ روانی داعش داشتند و به همین دلیل باید پاسخگوی مشارکت خود در سناریوی خونین داعش – صهیونیست باشند.

«و ستمگران می دانند که سرنگون می شوند»
سلام و درود بر علی
روابط عمومی وزارت اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید