سازمان مدیریت بحران: تاکنون 69 نفر در سیل جان خود را از دست داده اند / 45 نفر مفقود هستند که 3 نفر از آنها شهروند عراقی هستند / 20 هزار واحد مسکونی خسارت دیده است.

سازمان مدیریت بحران: تاکنون 69 نفر در سیل جان خود را از دست داده اند / 45 نفر مفقود هستند که 3 نفر از آنها شهروند عراقی هستند / 20 هزار واحد مسکونی خسارت دیده است.

روز جدید نجاد جهانی معاون فنی و هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور از 69 قربانی سیل اخیر در سراسر کشور خبر داد.

نژاد جهانی درباره آخرین آمار قربانیان سیل اخیر در نقاط مختلف کشور گفت: آخرین آمار ما حاکی از آن است که 69 نفر بر اثر سیل در نقاط مختلف کشور جان خود را از دست داده اند. در این صورت شماره اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از 69 نفر فوتی 6 نفر تبعه عراق هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار 45 نفر مفقود هستند که سه نفر آنها اتباع عراقی هستند و تلاش برای یافتن این افراد توسط امدادگران هلال احمر، آتش نشانان ادامه دارد. و غیره انجام شده

معاون فنی و هماهنگ کننده بازسازی و بازیابی سازمان مدیریت بحران کشور تعداد قربانیان سیل در کل کشور را 39 نفر اعلام کرد و گفت: سه تبعه عراقی نیز در بین این افراد حضور دارند. بر اساس معاینات بعدی حال اکثر مصدومان مساعد بوده و تعدادی نیز از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

جهانی در عین حال گفت: اجساد کشف شده از سیل به پزشکی قانونی ارسال شده و در نهایت این سازمان آمار نهایی و علت فوت را اعلام می کند.

وی درباره خسارات ناشی از سیل نیز گفت: گزارش های ارزیابی اولیه حاکی از آن است که حداقل 20 هزار واحد مسکونی در سیل اخیر کشور آسیب دیده اند که از این تعداد 13 هزار واحد نیاز به تعمیر و 7 هزار واحد نیاز به بازسازی کامل دارند.

به گفته معاون فنی و هماهنگ کننده احیا و احیا سازمان مدیریت بحران کشور، ارزیابی ها برای ارزیابی خسارات وارده به بخش های زیربنایی، کشاورزی، دامداری، باغات و … در حال انجام است و پس از تکمیل اعلام خواهد شد.

جهانی همچنین از جبران خسارات ناشی از سیل خبر داد و گفت: پس از تکمیل گزارشات، پیشنهاداتی در خصوص نحوه جبران خسارت به دولت محترم ارائه می شود. بخشی از خسارت مستقیم و بخشی با استفاده از ظرفیت صندوق های بیمه و … جبران می شود. همچنین مبالغی در قالب وام بلاعوض و همچنین وام و تسهیلات کم بهره ارائه می شود که جزئیات و میزان آن پس از تصویب دولت اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید