اربعین فرصت مناسبی برای خدمت رسانی خالصانه/ اسکان 10 هزار زائر در موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) است.


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888201

رئیس ستاد پیاده روی اربعین راهیان کربلا مطرح شد؛

محمدحسین طبرستانی اربعین حسینی را شکوه وحدت اجتماعی امت اسلامی دانست و گفت: اربعین فرصت مناسبی برای خدمت خالصانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حسین طبرستانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه اربعین فریاد بلند و وسیله بی بدیل عاشورا است، اظهار داشت: فلسفه وجودی اربعین حسین ادامه فرهنگ ایثار و شهادت است، از این رو جایگاه ویژه ای در میان مردم دارد. مومنان و شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و هیئت فاطمه الزهرا(س) از شهرستان بابل ممکن است در ستاد ستاد اربعین حسینی 1394 خدمت کنند.

طبرستانی ادامه داد: این سفر آثار فرهنگی و معنوی فراوانی به ویژه به دل مسلمانان دارد و همه باید تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران به کار گیریم.

رئیس ستاد راهپیمایی زائران کربلا در اربعین تصریح کرد: اربعین فرصتی ارزشمند برای تقویت ارزش های دینی و اقدامی در برابر تهاجم فرهنگی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نقش زیارت در اربعین می تواند فرصت فرهنگی، درمانی و اقتصادی خوبی برای هر دو کشور ایجاد کند که باید از ظرفیت های آن نهایت بهره را برد.

طبرستانی این مشکل را که باواکاوی در ادوار گذشته متوجه شده است که در سال های اخیر با استقبال بی نظیر بانوان در پیاده روی اربعین مواجه بوده ایم، اما شرایط بانوان شرایط ایده آل مورد نظر این هیات نبوده است، گفت: برای این منظور، امسال. اولويت اول خواهران در باشگاه المپيك كربلا در قضاوت كرديم كه اميدواريم بتوانيم حق خدمت خود را ادا كنيم.

مدیر اجرایی هیئت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بابل در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به خدمات این موکب گفت: این موکب از 25 شهریور لغایت 6 شهریورماه پذیرای زائران حسینی در عراق خواهد بود. در این راستا اسکان 5000 خواهر و 5000 برادر در این موکب فراهم شده است که قرار است به صورت شبانه روزی به زائران خدمت رسانی کنند.

طبرستانی تاکید کرد: این ستاد علاوه بر خدمات رسانی به صورت شبانه روزی، ایجاد اوقات مناسب فرهنگی برای زائران مستقر در موکب را با کمک سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و همچنین شبی با قرآن انجام می دهد. عملکرد اجتماعی خوبی در ارائه خدمات در سال های اخیر داشته و امیدواریم در آینده نزدیک با رفع آسیب های موجود از سال های اخیر بهترین خدمات را به فدائیان حسینی ارائه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید