اسکان و خدمت رسانی به بیش از 80 هزار زائر حسینی در نجف اشرف


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896822

شعبانی از ارائه اسکان موقت و خدمات رسانی به بیش از 80 هزار زائر حسینی به مدت دو هفته در نجف اشرف خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت شعبانی مدیر موکب حضرت سیدالشهدا(ع) شهرستان بندرعباس نجف اشرف در گفت و گو با خبرنگار هرمز در خصوص فعالیت های جهادی این موکب اظهار داشت: موکب حضرت سیدالشهدا بندرعباس آغاز به کار کرد. در 17 شهریور ماه سال جاری مصادف با 2 صفر 1444 با فراهم شدن شرایط اسکان موقت و ارائه خدمات فرهنگی ویژه خواهران و برادران در بارگاه حضرت فاطمه (س) واقع در حرم حضرت علی (ع) ) آغاز شده.

شعبانی افزود: ظرفیت پذیرش روزانه در دو بخش خواهران و برادران 2 هزار نفر است. با توجه به شرایط اقلیمی کشور عراق و کاهش اسکان موقت توسط زائران گران قیمت، حجم پذیرش در سه نوبت در شبانه روز تکمیل شده و نزدیک به 6 هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات این موکب بهره مند شده اند که بیشتر است. بیش از 80 هزار نفر تا کنون پذیرای زائران بوده ایم.

وی با بیان اینکه 120 برادر و خواهر وزیر در مدیریت اجرایی این موکب فعالیت دارند، گفت: فراهم شدن شرایط برای استقبال از زائرین، ایجاد دو ایستگاه نماز برای پخت نان محلی و کلوچه برای توزیع روزانه بین 3 هزار نفر. بخشی از خدمات این موکب در شهر نجف است.

مدیر موکب سیدالشهدا از شهرستان بندرعباس در ادامه به دیگر فعالیت های این موکب پرداخت و خاطرنشان کرد: توزیع صبحانه، چای و شربت، آب سرد، برپایی ایستگاه برش صلوات برای زائران، برپایی نماز جماعت و… برنامه های فرهنگی و ایجاد شرایط برای استحمام از دیگر فعالیت های این موکب است.

شعبانی در خصوص زمان برپایی موکب سیدالشهداء در نجف اشرف، ابراز داشت: با توجه به حضور زائران در این شهر به عنوان مبدأ پیاده روی اربعین حسینی، موکب سیدالشهدا بندرعباس تا پایان امسال به خدمت رسانی به زائران ادامه می دهد. پایان اربعین

وی در پایان با تقدیر و تشکر از مردم خوش قلب استان هرمزگان به ویژه مردم استان بندرعباس خاطرنشان کرد: مشارکت ویژه مردم در تهیه اقلام ضروری و اهدای کمک های مردمی از طرف آنان شرایط را برای برگزاری این موکب فراهم کرد. در عراق



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید