گزارشی از توسعه زیرساخت های خدمات رسانی به زائران اربعین در ایلام


ساعت: 15:02
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885142

استان ایلام به عنوان یکی از محورهای اصلی زیارت همواره مقصد عاشقان اهل بیت و ولایت است اما این استان نیازمند توسعه زیرساخت ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، اربعین مراسم بزرگی است که هر ساله جلوه زیبایی از وحدت بین مسلمانان را به نمایش می گذارد و یکی از محوری ترین اقدامات برای وحدت مسلمانان است.

اربعین را باید فرصتی دانست که مسلمانان را برای رسیدن به یک هدف مشترک با یکدیگر همراه می کند، در حالی که کشورهای محور شرارت به اهداف شوم خود نمی رسند.

ویروس مخوف به نام کرونا در سال های اخیر مانع از رسیدن عاشقان اهل بیت به حرم شد اما با کم رنگ شدن کرونا بار دیگر فرصتی فراهم شد تا شکوه اربعین را به رخ جهانیان بکشیم.

استان ایلام به عنوان یکی از محورهای اصلی زیارت همواره مقصد عاشقان اهل بیت و ولایت است اما این استان نیازمند توسعه زیرساخت ها است.

شهرستان چرداول به عنوان یکی از اصلی ترین مبادی ورودی استان ایلام نیازمند توسعه زیرساخت ها برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین است.


محیط زیست نیاز به توسعه زیرساخت ها دارد

«سیدرضا کریمیان» فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار با بیان اینکه شهرستان شباب دروازه اصلی ورود زائران اربعین به استان است و چرداول باید برای توسعه زیرساخت های عتبات عالیات اعتباری اختصاص دهد. وی گفت: از اعتبارات اربعین 1.5 میلیارد تومان برای عمران شهرهای شباب و سرابله اختصاص یافته است.

کریمیان افزود: با توجه به حجم بالای تردد بازدیدکنندگان در مسیر شهر شباب، توجه به توسعه زیرساخت ها ضروری است.

آمار ترافیک سال های اخیر نشان می دهد که بیش از 70 درصد بازدیدکنندگان از شهرهای چرداول و شباب تردد می کنند، اما همچنان مشکلات زیادی از جمله کمبود پارک و فضای سبز، اسکان مسافران، عدم ساماندهی ورودی و خروجی وجود دارد. به سمت شهر. ایالت فاز دوم. بلوار و خیابان شهید سلیمانی آسفالت است.


امکانات ارتش آماده خدمت رسانی به زائران اربعین است

سردار جمال شکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار، گفت: این سپاه با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین است و از تمام توان خود در این راه استفاده خواهد کرد.

وی افزود: تمهیدات کافی برای خدمت رسانی به زائران اربعین در قالب اسکان، غذا، ایجاد بیمارستان صحرایی، حمل و نقل و … اندیشیده شده است.

شکرمی از تمهیدات اندیشیده شده سپاه برای اسکان زائران در شهرک چرداول خبر داد و اظهار داشت: قرارگاه روستای سفلی در مسیر زائران ظرفیت بیش از 6 هزار زائر را دارد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امیرالمونین(ع) استان ایلام گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام توانمندی های حیاتی قرارگاهی را ساخته است. این کار باعث رفع خستگی زائران در مسیر مرز مهران و در مسیر برگشت می شود تا از خستگی زائران کاسته شود.

شکرمی ادامه داد: علاوه بر قرارگاه ارتش، تمامی اماکن مذهبی و مساجد و بقای خجسته، جاده نیز آماده پذیرایی از زائران است و پیش بینی می شود 70 درصد زائران اربعین حسینی از مرز تردد کنند. مهران و محور ایلام به کرمانشاه در اربعین امسال برای تردد در جاده حمیل که در همین ارتباط تدارک دیده شده است.


d4bc78dc 1a9e 4cff 8c65 a15202782d19 خبر خاکستری


تمهیدات لازم برای اسکان زائران در مبادی ورودی اندیشیده شده است

سعید هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام نیز در گفتگو با ایلام بیدار با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان زائران اربعین در مسیرهای ورودی استان ایلام اندیشیده شده است.

وی افزود: در شهرستان چرداول خدمات بهداشتی عمومی در امامزاده جعفر شباب افزایش می یابد و 40 واحد خدماتی در قرارگاه سپاه طراحی شده است.

حیبری همچنین ادامه داد: 10 واحد آموزشی و ورزشی برای اسکان موقت زائران اربعین در چرداول در نظر گرفته شده است.


آخرین وضعیت توسعه زیرساخت های اربعین

«حسن بهرام نیا» استاندار ایلام روز یکشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های اربعین در جاده ایلام به مهران از تلاش شبانه روزی تمامی ادارات و کارکنان ستاد اربعین استان تقدیر و تشکر کرد.

استاندار ایلام با اشاره به احداث مخزن 100 مترمکعبی در شهرستان مهران برای تامین آب پارکینگ اربعین گفت: در مجموع 4 کیلومتر خط لوله برای این پروژه استفاده می شود و تا 30 مرداد ماه با بهره برداری از آن به بهره برداری می رسد. یک میلیارد تومان اعتبار.

وی در خصوص ایجاد کانکس نیز گفت: بیش از 20 هزار متر مربع کانکس در پایانه مرزی مهران ایجاد می شود و در نظر داریم تا قبل از اربعین این میزان کانکس را برای استفاده زائران نصب کنیم.

بهرام نیا در ادامه از احداث چهار خطه هفت کیلومتری جاده ایلام – مهران با کمک استان های معین خبر داد و گفت: ماشین آلات استان های خاص هم اکنون در حال کار هستند و کار چهار خطه این جاده تا پایان مرداد ماه به اتمام می رسد. .

وی همچنین با اشاره به بازدید از پل سالواتی واقع در مسیر ایلام – مهران گفت: برای تعریض مسیر هفت کیلومتری کنجانچم به رضاآباد مهران علاوه بر تعریض این مسیر، پل های مسیر باید تعریض شود. و یکی از این نکات مهم پل معروف به صلواتی است.

وی افزود: پل موسوم به صلواتی با دهانه 45 متری به جای تعبیه مسیر دوم خود برای این مسیر باید از اسکلت فلزی ساخته شود.

رئیس ستاد اربعین استان نیز گفت: با کمک ستاد اربعین و 19 کمیته تمام پروژه های حوزه اربعین یکی پس از دیگری با سرعت در حال اجراست.

وی افزود: امروز همچنین از محل موکب ها و اکثر پروژه های حوزه اربعین پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

استاندار ایلام در پایان اوج کار و فعالیت خدمت رسانی به زائران را در اجلاسیه عظیم اربعین عنوان کرد و گفت: انشاالله آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران از سراسر کشور را خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید