در حوزه زیرساخت های اربعین نباید به عنوان مسکن عمل کنیم/دولت باید توجه ویژه ای به توسعه ایلام داشته باشد.


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897090

نماینده مردم ایلام در شورای اسلامی گفت: برای تزریق اعتبار و توسعه زیرساخت ها برای اربعین و توسعه زیرساخت ها نیازمند برنامه ویژه و نگاه ویژه دولت هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «سارا فلاحی» نماینده مردم ایلام در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: به اربعین و نقش او در پیشرفت استان خیلی فکر کردم. ما آن طور که باید بودجه نداریم، طبق قانون بودجه جمعیت و مساحت ما کم است، حتی نسبت محرومیتی که به ما اختصاص دادند هنوز کافی نیست که امام حسین آمد و هل من ناصر درباره ایلامی ها گفت. !

وی افزود: با این مناظره اربعین عیلام به کشور و جهان عرضه می شود و امام حسین خدماتی را که مردم در حراست مقدس داشتند جبران می کند، یعنی به مسئولان عالی رتبه می گوید ایلام را باز کنید، ایلام است. منطقه مهم و استراتژیک است، ایلام مسیری است که زائران از اینجا به من می رسند که بسیار مهم است.

فلاحی در ادامه گفت: قرار گرفتن در مسیر اربعین باعث شده است که نسبت به گذشته به لحاظ بودجه و زیرساخت توجه بیشتری داشته باشیم، هرچند توجه کافی نیست، اما نسبت به گذشته، ایلام اکنون ویترین جمهوری اسلامی است. ایلام اکنون نماد و اعتبار جمهوری است. اسلامی است

نماینده مردم ایلام در شورای اسلامی خاطرر خاطرنشان کرد: همانطور که مردم ما در دفاع مقدس از ناموس این سرزمین پاسداری کردند، اکنون نیز با ارائه خدمات به حیثیت، جایگاه، کرامت و هویت جمهوری اسلامی پاسداری می کنند. زائران و این خیلی مهم بود.

وی در ادامه گفت: امام حسین این راه را برای خدمتگزاران ما باز کرد، حالا چه کسی جواب این فشار ناصر ینصرنی امام حسین را خواهد داد، بستگی به تلاش خادمان دارد که چه تعداد بیایند و کمک کنند.

فلاحی با بیان اینکه در حوزه زیرساختی باید به صورت ویژه عمل کنیم، گفت: در حوزه زیرساختی با توجه به نزدیک شدن به اربعین نباید از خود راضی باشیم، از سطح کشور بدون اختصاص بودجه برای ما جلساتی تشکیل می دهند. یک سری تماس ها می گویند این سمی است برای جایگاه بین المللی ما به عنوان یک قدرت جهانی

وی گفت: باید بنشینیم و از فردای اربعین امسال برنامه ریزی کنیم و از همان پول نفت و گازی که در استان است یکی دو روز دیگر بین ما توزیع کنند، می توانیم زیرساخت های اربعین را درست کنیم. خودمان بیایند و بروند ایلام بیاورند برای ما، ما مردم ایلام خسته شدیم از این که مسئولان آمدند و استقبال کردند و از آنها عکس گرفتند و آمدند و بازدید کردند و رفتند، ما نمی خواهیم دیدار بدون برکت

یکی از اعضای کمیته امنیت خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار با وزیر کشور ضمن تشکر از زحمات وی گفتم که به مردم و کارمندان استان ما پول بدهید، ما بلدیم درست کنیم. زیرساخت ها، الان فصل بودجه است و ما هم به دنبال این هستیم اگرچه برای اربعین بودجه جداگانه ای در حوزه فرهنگی، زیرساختی، عمرانی، پزشکی و خدمات بهداشتی داریم، اما باید تقویت شود و بتوانیم بیشتر داشته باشیم. نمای ویژه

وی گفت: از مقامات عالی کشور و وزرای کشور می خواهم که خدمات رسانی را از چند هفته قبل از اربعین آغاز نکنند بلکه برنامه جامعی برای اربعین داشته باشند تا بتوانیم این طرح جامع را اجرا کنیم.

فلاحی بیان کرد: می توانیم به شرطی که خودمان قبول کنیم، بنابراین یک تا دو هزار میلیارد تومان یک بار برای همیشه برای آماده سازی زیرساخت ها به ایلام اختصاص می یابد که در این صورت اتفاقات مثبت زیادی رخ می دهد.

وی یادآور شد: ما کوتاه ترین، امن ترین و کارآمدترین مرز هستیم تا زمانی که مسئولان ما این را درک کنند و از دیپلماسی حسن همجواری استفاده کنند، سلام، دست به کار شوند، همه در این مورد مسئول مستقیم هستند، ما نیز از رئیس جمهور بخواهید که به طور خاص به ایلام نگاه کند.

فلاحی خاطرنشان کرد: برای اینکه به ایلام جور دیگری نگاه نکنیم نه می توانیم با تهران برابری کنیم و نه با 9 استانی که کل درآمد مالیاتی در آنجا می رود یعنی 80 درصد درآمد مالیاتی متعلق به آنهاست و مابقی. استان ها بین 20 تا 21 درصد هستند.

نماینده مردم ایلام در شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اقلیت امکاناتی که در اختیار داشتیم و رایزنی ها در سطح کلان دیر انجام شد و کشور همسایه فاقد زیرساخت بود، ضمن تشکر از زحمات ستاد اربعین استان امیدواریم. که برنامه ریزی های اساسی تری برای سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید