دولت باید به آذربایجان غربی توجه ویژه داشته باشد/ دشمن شناسی و الزامات از ویژگی های مهم دانش آموزان است

ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789185

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و برخی موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:

دولت باید توجه ویژه ای به آذربایجان غربی داشته باشد

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تاکید بر اینکه دولت باید نگاه ویژه ای به آذربایجان غربی داشته باشد، گفت: درآمد سرانه در آذربایجان غربی پایین است و رئیس جمهور و دولت باید توجه ویژه ای به آذربایجان غربی داشته باشند. این استان.”

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر همدلی مسئولان و نمایندگان استان افزود: بگیریم.

وی همچنین به روز دانش آموز اشاره کرد و روز دانش آموز را نماد مظلومیت و استکبار ستیزی دانش آموزی در تاریخ ایران اسلامی خواند و گفت: تقویت و حفظ روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان و نسل جدید دانش آموزان ضروری است و دانش آموزان باید دشمنی کنند. و برای آرمان های انقلاب و اسلام تلاش کنند.

قریشی همچنین به مشکل سد معبر ارومیه اشاره کرد و تصریح کرد: رفع سد معبر یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرداری و شورای شهر است که مسئولان شهری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز از مومنان و نمازگزاران خواست دعای ظهور رحمت الهی را در نماز خود فراموش نکنند.

اصول قانون اساسی کلید حل مشکلات کشور است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به روز مشروطه گفت: قانون اساسی باید به عنوان کتاب رسمی در مقاطع مختلف تحصیلی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه و در تمامی رشته ها تدریس شود.

امام جمعه میاندوآب افزود: اسلام در بطن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در 177 اصل و 14 فصل تدوین شده است و اگر حکومتی در 14 فصل به این 177 اصل توجه کند، وجود خواهد داشت. هیچ مشکلی در بدن انسان و مسئولان وجود ندارد.»

وی با بیان اینکه هر فصل از قانون اساسی موضوع سیاست داخلی یا خارجی است، گفت: تمام نکات کلیدی اداره کشور در قانون اساسی آمده است و این کتاب باید برای همه گروه های سنی توضیح داده شود تا مردم بتوانند از آن پیروی کنند. قانون آگاه باشید

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه همه وظایف و نقش ها در قانون اساسی روشن و بدیهی است گفت: بدنه جامعه باید نسبت به نقش و وظیفه هر قوه و فردی در قوه قضائیه آگاهی داشته باشد و حواس خود را جمع کند.

وی همچنین به فرا رسیدن روز دانشجو اشاره کرد و افزود: دانش آموزان در طول تاریخ همواره مطالبه گر بوده و در جهت احقاق حقوق مردم گام برداشته اند.

حسن زاده با برشمردن گوشه هایی از حضور دانش آموزان در صحنه تاریخ گفت: دانشجویان قبل از انقلاب اسلامی و در سال های 32، 33 و 41… در مسائل مختلف برای مطالبه گری در جامعه قدم برداشتند و به صحنه آمدند و از حقوق بشر دفاع کردند. «آنها به کارکنان اطلاع دادند.

امام جمعه میاندوآب دانش آموزان را قشری روشنفکر، مترقی که زیر بار ظلم و ستم نیفتند خواند و افزود: ایستادند.

وی تصریح می کند: دانش آموزان در گام اول انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، فرماندهان ارشد جنگ مانند شهید باکری و شهید همت و دانشجویان بیشتر از دانشجویان پیرو خط امام بودند. جان خود را از دست دادند.» آنها خود را فدای نظام و انقلاب کردند.

حسن زاده گفت: امروز همین دانش آموزان موشک های هدایت شونده زن می سازند و در علم، فناوری و فناوری سرآمد هستند و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی باید تمام تلاش خود را برای این جوانانی که در هیچ کجای دنیا نیستند انجام دهند. “آنها برابر، حمایت و پشتیبانی ندارند.

مردم دیگر وعده های آمریکا را باور نمی کنند

امام جمعه هوی در خطبه های آئین سیاسی نماز جمعه با اشاره به مذاکرات قبل از دولت سیزدهم با سران کشورهای غربی، رویکرد دولت به مذاکره را رفع تحریم های طالبان دانست و افزود: استفاده از قانون حقوقی در مسئله هسته ای نیست. مرده. اینها مذاکره نیست و دولت جدید هم این را خوب می داند و برای مذاکره برای رفع تحریم های سرکوبگرانه غرب وارد میدان مذاکره شده است.

حجت‌الاسلام قاسمانی با بیان اینکه اکثر مردم به آمریکا و وعده‌های آن اعتقاد ندارند، افزود: در عرصه بیرونی، ایران انقلابی مهم‌ترین محور مقاومتی است که در هشت سال گذشته آمریکا را به غرب آسیا و رویاهای آزاردهنده سوق داده است. مثلث یهودی.

کاسمحانی گفت: نگاه به دست غرب برای حل مشکلات کشور یک اشتباه محض و راهبردی است که امیدواریم دولت جدید مرتکب آن نشود.

امام جمعه هوی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیانات راهبردی مقام معظم رهبری در 12 آذر 1358 اشاره کرد و افزود: بیانات بسیار مهم 12 دی 1358 بخش مهمی از ساختار اساسی انقلاب اسلامی است. مدرسه و همه موارد دیگر. بیانات مقام معظم رهبری می تواند بر این موضوع متمرکز شود.»

کاسم هانی گفت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی به تشریح اقداماتی پرداختند که حکومت اسلامی با پیروزی انقلاب در بهمن ماه سال 1396 تاکنون برداشته است و اقداماتی که قرار است برای تحقق این امر برداشته شود.

اشتباهات گذشته در مذاکرات نباید تکرار شود

پولداچ در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه تمام تلاش آمریکا و اروپا برای هسته ای شدن این مذاکرات است، افزود: با این حال ایران به شدت با عملیات روانی آنها مخالفت کرده و معتقد است که این مذاکرات به نفع لغو تحریم ها است.

حجت الاسلام وحید طالبی با تاکید بر اینکه اشتباهات گذشته در مذاکرات نباید تکرار شود، افزود: ایران به دنبال رفع کامل، تضمین شده و قابل راستی آزمایی تحریم هایی است که در مذاکرات وین علیه ملت ایران اعمال شده است.

وی گفت: دومین هدف ایران در مذاکرات، تسهیل حقوق قانونی مردم ایران برای بهره مندی از دانش صلح آمیز هسته ای به ویژه فناوری بسیار مهم غنی سازی صنعتی در چارچوب NPT است.

امام جمعه پلدشت به روز دانشجو نیز اشاره می کند و می افزاید: «مطالبه طلبی» و «آرمان گرایی» دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی است که در صورت تحقق، می توان آن را یک جریان سیاسی اجتماعی معطوف به این جریان دانست; انتظاراتی که رهبر انقلاب اسلامی بارها نسبت به آن هشدار داده اند.

انتظارات مقام معظم رهبری از جنبش دانشجویی مطالبه گرانه و آرمان گرایانه است

امام جمعه ماکو نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر حضور دارد; وی گفت: از مهمترین انتظارات رهبر معظم جنبش دانشجویی مطالبه گری و آرمان گرایی است که در صورت تحقق این انتظار از سوی دانشجویان عزیز شاهد محوریت جریان های سیاسی و اجتماعی بر این حرکت خواهیم بود.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: امروز بزرگترین مشکلات مردم مشکلات اقتصادی، معیشتی، اشتغال جوانان و مسکن است، لذا نمایندگان محترم باید با تصویب قوانینی برای رفع این مشکلات راه دولت محترم را برای حل مشکلات مردم تسهیل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید