جنجال مجلس درباره مسمومیت دانش آموزان/ نظری نماینده خلخال: دانش آموزان مسموم شدند و باید گزارش بدهم; کریمی قدوسی ناراحت به نظر می رسد / کریمی قدوسی: روی عصبانیت دشمن بنزین نریزید

جنجال مجلس درباره مسمومیت دانش آموزان/ نظری نماینده خلخال: دانش آموزان مسموم شدند و باید گزارش بدهم;  کریمی قدوسی ناراحت به نظر می رسد / کریمی قدوسی: روی عصبانیت دشمن بنزین نریزید

در حالی که نظری نماینده خلخال می خواست در مورد مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در خلخال تذکر دهد، کریمی قدوسی نماینده مشهد می خواست از اظهار نظر وی جلوگیری کند که این موضوع جو مجلس را برای چندمین بار متشنج کرد. دقایق.

در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه، سید غنی نظری نماینده خلخال در یادداشتی گفت: مسمومیت سریالی دانش آموزان به خلخال رسیده و مردم ناراحت و عصبانی هستند.

در آن زمان محمد باکر کلیباف، رئیس شورای اسلامی، خواستار اعلام نظر خود درباره بودجه شد.

نظری در پاسخ به این گفتگو گفت: آقای قالیباف در شهرستان خلخال دانش آموزان به دلیل مسمومیت به بیمارستان رفتند و بعد انتظار دارید من چه بگویم؟ وظیفه من این است که به مسئولان بگویم موضوع را پیگیری کنند و این را از مسئولان مسئول مطالبه کنند. مردم از صبح با من تماس گرفتند و از من خواستند که مشکل را پیگیری کنم.

نظری مجددا گفت: دانش آموزان در حلال مسموم شده اند و باید گزارش بدهم. آقای کریمی قدوسی انگار داره ناراحت میشه دیگه چیزی نمیگم.

تذکر نظری این بود که در حین سخنان کریمی قدوسی بالای صندلی خود ایستاده بود و به نظری توضیح می داد.

کلیباف رئیس شورای اسلامی نیز به این صحبت های تئوریک پاسخ داد و ادامه داد وظیفه ماست و شکی در آن نیست.

پس از صحبت های تئوری، محمود اف نماینده خرم آباد فریاد زد که کریمی کودوسی چه می کند؟ محمودوند سپس در کنار صندلی نظری حاضر شد و همین امر باعث شد تعدادی دیگر از نمایندگان در کنار صندلی نظری حاضر شده و شروع به صحبت کنند. محمودوند از نمایندگان خواست اعتراض کنند و در مورد مسمومیت صحبت کنند. در همین حین موسی غضنفرآبادی نماینده بم با تلفن همراه خود مشغول فیلمبرداری از گفتگوی نمایندگان بود.

دقایقی بعد جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در تذکری در واکنش به صحبت های نماینده حلال نظری گفت: آقای نظری اعلام کردند که اجازه صحبت به ایشان را نمی دهم; و من هم مثل نمایندگان مردم اینجا می نشینم و با هم صحبت می کنیم، در حیطه اختیارات من نیست که حرف فلانی را قطع کنم، این از اختیارات رئیس شورای اسلامی است.

وی افزود: این نکته را با دلسوزی به برخی از همکاران گفته ام که به موضوع مسمومیت دانش آموزان عزیز توجه کنند. آقای کلیباف همچنین چهار کمیته را تشکیل داد که جلسات خود را برگزار کردند و پیگیری ها همچنان ادامه دارد. علاوه بر این رئیس جمهور به وزرای کشور و اطلاعات نیز دستور داد که از این راه پیروی کنند که دیشب آقای وحیدی وزیر کشور بیانیه حکیمانه ای صادر کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم منصف و در مقابل دشمن مقتدر است. آیا چنین توطئه ای وجود دارد؟

کریمی کودوسی در پایان گفت: از همکاران خواهش می کنم نسبت به فضایی که دشمن درصدد ایجاد التهاب در آن است، آگاه باشند و روی التهاب دشمن بنزین نریزند، کمیسیون امنیت ملی هم دغدغه دارد. اجازه ندهیم این مسائل باعث التهاب در جامعه شود

دیدگاهتان را بنویسید