کریمی قدوسی: برای انتقام از آمریکایی ها نیازی به اعزام نیرو نیست. پرداخت به مردم در نیویورک کافی است

کریمی قدوسی: برای انتقام از آمریکایی ها نیازی به اعزام نیرو نیست.  پرداخت به مردم در نیویورک کافی است

روز جدیدجواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیوند موضوع بولتون با بحث مذاکرات و توافق احتمالی که بسیار مطرح است، جایی ندارد. اگر رژیم صهیونیستی بخواهد بازی مذاکره و توافق را مختل کند، با نفوذی که در کاخ سفید دارد به لطف نخبگان لابی صهیونیستی، خیلی راحت این کار را انجام می دهد.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ربط دادن موضوع بولتون به بحث مذاکرات و توافق احتمالی که بسیار مورد بحث است، منطقی نیست. اگر رژیم صهیونیستی بخواهد بازی مذاکره و توافق را مختل کند، با نفوذی که در کاخ سفید دارد به لطف نخبگان لابی صهیونیستی، خیلی راحت این کار را انجام می دهد.

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی شورای اسلامی، در خصوص ترور سلمان رشدی نویسنده مرتد و همزمانی آن با اتهامات مربوط به سوءقصد به بولتون و پمپئو و اینکه چقدر احتمال دارد این شایعات تلاشی از سوی مخالفان خارجی باشد. برجام در مذاکرات شکست می خورد؟ گفت: آنچه در نیویورک اتفاق افتاد اعدام ارتداد سلمان رشدی توسط یک جوان آمریکایی تبار بدون وابستگی حزبی و سازمانی بود. به گفته سیا، این مرد هیچ حمایتی نداشت و غیرحرفه ای بود. چون از سلمان رشدی این ذهنیت را داشت و این تصمیم امام (ره) را می دید، به عنوان یک مؤمن سعی می کند این قاعده را بر آرمان های انبیا و پیامبران اعمال کند.

وی ادامه داد: این سند خوبی برای رد ادعای کاخ سفید مبنی بر اعزام محافظ ایران از ایران به آمریکا برای کشتن مشاور امنیت ملی جان بولتون رئیس جمهور سابق آمریکا است. این رویداد این ادعا را رد می کند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: اگر افرادی مانند پمپئو، ترامپ و دیگران در لیست جمهوری اسلامی تحریم می شوند به خاطر جنایتی است که رسما مرتکب شده اند و مسئولیت آن را بر عهده گرفته اند. برای شهادت شهید سلیمانی و مهندس ابومهدی. با این پیش فرض، جمهوری اسلامی نیازی به اعزام پاسدار به دل دشمن ندارد، زیرا در همین کشور غیورانی هستند که از مواضع ما آگاهند و آتش در اختیار دارند و هر جا که این فرصت را پیدا کردند، آنها از افرادی مانند ترامپ و پمپئو و دیگران انتقام خواهند گرفت

وی افزود: بنابراین از نظر سرویس های اطلاعاتی دنیا و کارشناسان این حوزه، این موضع کاخ سفید بسیار مضحک و ناشیانه بود، زیرا همه می دانند که یک دستگاه خدماتی و امنیتی اگر بخواهد می تواند اقدام کند. تا زمانی که افرادی دارد که از نام دیگری استفاده می کنند، زبان دیگری، ملیت های دیگر می توانند این کار را انجام دهند، هرگز بازیکنان اصلی خود را به میدان نمی فرستند.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: نکته دیگر این است که اگر این افراد را نادیده بگیریم و فرض کنیم ایران می خواهد انتقام بگیرد، از راه دور به همان خیابانی های منهتن نیویورک دستور می دهد و مبلغی به آنها می پردازد. آنها باید کار را انجام دهند و از ایران به نیویورک نگهبان نفرستند که بسیار خطرناک است. بنابراین این ادعا اصلاً محتوای فنی خودش را ندارد، صرفاً ادعایی است با کاربردهای متفاوتی که آنها در حال تحلیل آن هستند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: نکته دیگر این است که این موضوع بولتون و پمپئو را به بحث مذاکره و توافق احتمالی متصل کنیم که بسیار مطرح است و فضای زیادی وجود ندارد. اگر رژیم صهیونیستی بخواهد بازی مذاکره و توافق را با نفوذی که در کاخ سفید دارد به خاطر نخبگان لابی صهیونیستی مختل کند، خیلی راحت این کار را انجام می دهد. او آنقدر خالی نیست و قادر به تأثیرگذاری بر هیئت حاکمه آمریکا نیست که بخواهد از این طریق مذاکرات را از مسیر خود خارج کند.

وی افزود: عده‌ای وارد داخل می‌شوند و می‌گویند اینقدر خوب است که رژیم صهیونیستی برای نابودی آن می‌آید و چنین طرح‌هایی می‌نویسند تا بحث و مذاکره بر سر برجام بیشتر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در زمان دولت آقایان روحانی و ظریف رسما این اتهامات را به ما می زدند، پشت تریبون مجلس می گفتند مخالفان برجام. ، با اسرائیل برابرند زیرا بزرگترین دشمن برجام اسرائیل است و منتقدان نیز در همین تداوم هستند. بعد این اتهام را مطرح کردند و حالا می گویند باید توافق می شد و صهیونیست ها این کار را کردند تا توافق را از مسیر خارج کنند. نه، صهیونیست ها هنوز هم قدرت حاکم در آمریکا هستند، زیرا نظام سرمایه داری و افراد برجسته آن در میان آنها هستند و نجیب هستند.

وی با اشاره به اینکه هم این تحلیل و هم موضع کاخ سفید مردود است، خاطرنشان کرد: آنچه وجود دارد این است که پیشنهاد این موضوع از سوی کاخ سفید و خودشان ممکن است تحت فشار هیئت حاکمه آمریکا علیه جمهوری اسلامی باشد. کسانی که در مذاکرات امتیاز بگیرند یا ما را مجبور به عقب نشینی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید