شروع صدور کارت برای کشاورز در رشت/ کشاورز کارت طرحی برای حمایت از کشاورزان است

ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799159

برای حل مشکلات چندین ساله کشاورزان این کار انجام شد.

اجرای طرح کارتبانی به دامداران گران قیمت کمک می کند تا سرمایه در گردش را تامین کنند تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز دام را خریداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; یکی از مشکلاتی که هر ساله به دلیل شرایط خشکسالی در کشور و استان خراسان رضوی به وجود می آید، کمبود علوفه یا مواد اولیه دام برای دامداران است، مشکلی که باعث می شود توزیع علوفه برای دام ها تا حدودی سودآور باشد. از این موقعیت برای جلوگیری از رسیدن سرمایه گذاری های خوراک و دام به کشاورزان شایسته استفاده کنید.

بروز این مشکل و شکایت کشاورزان از دریافت سهمیه خود نیازمند طرح های مدیریتی انحصاری است که در آن سهمیه های دام دامداران و دامداران به دقت برنامه ریزی شده و به دست دامداران محترم می رسد.

سهمیه بندی دام برای دامداران نیاز به برنامه ریزی دارد/ دامداران نیازمند حمایت قوی در بخش دام هستند

علی اسماعیل نژاد، کشاورز ساکن روستای شعبه رشتار، درخواست کشاورزان را حمایت بزرگی از کشاورزان در شرایط خشکسالی دانست. به دلیل عدم برنامه ریزی دقیق در تلاش برای گرفتن سهمیه کشاورزان هستند.

وی همچنین با توجه به شرایط بحرانی دام و کاهش استقبال از دام در این شهرستان، افزود: قرار گرفتن تسهیلات کم سود در شرایط خشکسالی کنونی کمک شایانی به تقویت دامداری ها در مناطق فقیر و کم درآمد است.

81103e21 02c3 4eef 9ca8 faee634a6a9f خبر خاکستری

فروش 50 درصد دام توسط پرورش دهندگان / کم مصرف دام روستایی

محمود صمیمی یکی دیگر از دامداران شهرستان رشت با اشاره به شرایط و مشکلات حوزه دام گفت: امروز حدود 50 درصد از اکثر دامداری ها فروخته شده و تعدادی نیز به طور کامل از دامداری، اقساط وام و مشکلات عدیده ای در این شهرستان بازگشته اند. بخش دام: «پرورش که در شرایط خشکسالی به اوج خود رسید، امروز کشاورزان را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

d063e93d dd75 456f 8866 de43e31bbceb خبر خاکستری

قیمت های بالای خوراک دام تلاش های دام را به شدت کاهش داده است

علی زارعی دامدار ساکن روستای حسین آباد خواستار حمایت کارکنان برای برنامه ریزی دقیق حمایت از دام شد و گفت: امروز شرایط پرورش دام برای اقشار ضعیف و روستایی بسیار سخت شده است. خرید علوفه دام، جو، نان خشک و.. «.. گرانی به طور چشمگیری باعث کاهش صرفه اقتصادی و تلاش در دامپروری می شود.


شروع صدور کارت برای کشاورز در رشت/ کشاورز کارت طرحی برای حمایت از کشاورزان است

سیدمحمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار در خصوص اجرای طرح حمایت از کشاورزان از آغاز ثبت نام دارندگان کارت در شهرستان رشت خبر داد و گفت: این کارت به کشاورزان گران قیمت کمک می کند تا سرمایه در گردش تامین کنند تا بتوانید خرید کنید. حیوانی که می خواهید

اعظمی با اشاره به اینکه قرار است این کارت به منظور رفع بخشی از مشکل کاهش و کمبود نقدینگی واحدهای دامداری صادر شود، افزود: این کارت در سه نوع 500، 200 و 100 میلیون ریالی با سود 11 درصدی صادر می شود. نرخ برنامه ریزی شده و پرداخت یک ساله

30af01f5 8c70 4ce7 b6da 2f8c7bbc61d9 خبر خاکستری

وی در ادامه تاکید کرد: پرورش‌دهنده کارت تنها برای خرید و تحویل مواد اولیه دام قابل استفاده است و تولیدکنندگانی که کارت‌پرور را تهیه می‌کنند می‌توانند به مکان‌های معرفی شده از سوی مجتمع جهاد کشاورزی شهرستان و نهاده‌های دامی لازم مطابق با خود مراجعه کنند. دام از آنجا برو بیرون

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین با تاکید بر اینکه این طرح شامل تمامی دامداران واجد شرایط می شود، گفت: دامداران واجد شرایط شهرستان رشت می توانند با استفاده از سامانه سیتا در سایت cita.maj.ir نسبت به دریافت کارت دامداری اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید