بهره برداری از 1200 خانه و بهسازی 61 هزار مسکن روستایی / اختصاص 43 میلیارد سهمیه قیر برای آسفالت راه های روستایی


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807319

علی محمدی با بیان اینکه در دهه فجر امسال بهره برداری از یک هزار و 200 واحد مسکن روستایی و همچنین 9 پروژه هادی روستایی در روستاهای استان با حضور مسئولان اجرایی انجام می شود، گفت: این پروژه ها در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمدی مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک با اعلام این خبر گفت: وام 5 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای 9 طرح هادی روستایی و 60 میلیارد تومان برای ساخت 1200 مسکن روستایی. کمک های بلاعوض هزینه شده است.

محمدی افزود: 9 هزار و 935 روستایی از این طرح های آماده شده بهره مند می شوند.

وی همچنین به ساخت مسکن محرومان اشاره کرد و گفت: در خراسان شمالی از بهمن ماه سال گذشته ساخت 3000 مسکن مستضعفین در استان کلید خورد که از این تعداد 2700 واحد نجاری، نصب درب و نازک کاری است.

این مقام مسئول همچنین از نوسازی منازل تخریب شده در اثر سیل و زلزله در سال های 98 تا بهار 1400 خبر داد: در سه سال اخیر علاوه بر ارائه تسهیلات به آسیب دیدگان برای بازسازی منازل تخریب شده خود، مبلغ 270 میلیارد نیز این تسهیلات در نظر گرفته شده است. قربانیان برای ساختن خانه ها پول می گرفتند.

وی همچنین درباره مقاوم سازی منازل روستایی برای مقابله با زلزله گفت: از 863 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی خراسان شمالی، 377 هزار نفر از آنها ساکن روستاهای روستایی (معادل 44 درصد از کل جمعیت استان) هستند.

محمدی گفت: 100 هزار و 221 واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که تاکنون 61 هزار و 770 واحد با اعطای تسهیلات (معادل 61 درصد کل واحدهای مسکونی روستایی استان) مقاوم سازی شده است.

وی تصریح کرد: قرار است تا سال 1410 40 هزار واحد دیگر از منازل روستایی استان بهسازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی همچنین درباره ساخت خانه در شهرهای 25 هزار نفری گفت: تاکنون 9 هزار و 700 خانه در روستاها که اکنون تبدیل به شهر شده اند با ارائه تسهیلات ساخته شده است.

وی افزود: تاکنون 7 هزار مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر از محل تسهیلات مسکن مهر و بنیاد مسکن ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل یکی از پیمانکاران ساخت و ساز در طرح های جهش و تولید نهضت ملی مسکن استان است.

محمدی همچنین درباره اجرای طرح هادی در روستاهای استان بیان کرد: 840 روستا در استان وجود دارد که از این تعداد 722 روستا بیش از 20 خانوار دارند.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای بالای 20 خانوار باید طرح هادی تهیه شده اجرا شود، خاطرنشان کرد: در بخشداری برای 722 روستا مطالعات ساختاری انجام شده، طرح های تهیه شده تصویب و ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: جهت توسعه این روستاها، ساخت مسکن و راهسازی در این روستاها باید بر اساس این طرح های هادی تهیه شده انجام شود.

وی همچنین گفت: در استان افق توسعه 298 روستای دیگر با رویکرد 10 ساله نیاز به بازرسی دارند که بررسی 102 روستا تکمیل، تصویب و ابلاغ شده است.

محمدی با یادآوری اینکه هشت درصد از وام های عمرانی استان باید برای طرح های عمرانی روستایی پرداخت شود، گفت: استان در سال های اخیر حمایت لازم را برای ارائه این وام نداشته است.

وی اعلام کرد: اجرای طرح هادی در 411 روستای بخشداری انجام شده و در حال انجام است.

این مسئول افزود: اجرای طرح هادی باید در 311 روستای دیگر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی در بخشداری تاکنون به 57 درصد و میانگین کشوری 50 درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در خاتمه به آسفالت راه های روستایی نیز اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون دو میلیون متر مربع از راه های روستایی استان آسفالت شده است تا با توزیع قیر رایگان، طرح های هادی در روستاها اجرا شود. به استان . .

محمدی همچنین اعلام کرد: 43 میلیارد تن قیر رایگان به استان تخصیص یافته و تحویل آن سایر راه های روستایی استان را آسفالت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید