روند آسفالت و بهسازی راه های روستایی در معرض تبعیض و بی عدالتی است

در ابتدای این جلسه دهیاران و اعضای شورای برخی از روستاهای شهرستان قزوین به بیان دغدغه های خود پرداختند. بنابراین بخش‌های غربی و شرقی الموت در روستاهایی مانند دستجرد و کماسر با مشکل نبود راه امن و مناسب مواجه هستند و این امر باعث وارد آمدن خسارت جانی و مالی به آنها شده است.

اهالی روستا و اعضای شورای روستا درخواست جدی از تولید ناخالص داخلی داشتند که در اسرع وقت نسبت به زیرسازی، روکش و آسفالت معابر روستا و بهسازی آنها اقدام کنند.

35cb103c e7ad 495f 904c 3cc9f3868ce7 خبر خاکستری

عدالت محوری در اقدامات جاده ای دیده نمی شود

فاطمه محمدبیگی در این نشست اظهار داشت: در برخورد با راه های روستایی شاهد برخورد متفاوت و متأسفانه تبعیض آمیزی هستیم به طوری که می بینیم یک منطقه دو بار آسفالت می شود و یک منطقه به دلیل عبور و مرور و سختی تردد به هیچ عنوان رسیدگی نمی شود. “

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: بر اساس بررسی لیست پیشنهادی مدیرکل راهداری استان عدالت در حوزه راهسازی در بین استان ها رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم استانداران در استان چشم انداز اقتصادی مناسبی برای مناطق داشته باشند. منطقه ای مانند ییل گنبد مانند الماس مدفون در خاک است، جاده آسفالته این آبگرم باعث اشتغال و رونق اقتصادی منطقه می شود.

این مسئول در نهایت از عدم برگزاری جلسه اداره راه با مجمع مردمی استان انتقاد کرد.

5 هزار کیلومتر راه روستایی استان نیازمند بهسازی است

لیلا قریب مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین با اشاره به آخرین وضعیت راه های روستایی استان گفت: 5 هزار کیلومتر راه روستایی در استان قزوین وجود دارد که 2 هزار و 500 کیلومتر آن آسفالت و مابقی سیاه است. البته الان 1500 کیلومتر راه آسفالته نیاز به تعمیر دارد.

وی افزود: بهسازی راه های روستایی باید با توجه به حجم تردد و جمعیت روستاها در اولویت قرار گیرد و مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

c587129f e6d3 4c68 a6cc b2e662ffcf81 خبر خاکستری

ما تبعیض را نمی پذیریم

عباس کاظمی در پایان این جلسه اظهار داشت: الموت و طارم از نقاط محروم شهرستان هستند و باید مورد توجه قرار گیرد اما در ابتدای سال با توجه به مصوبات کمیته برنامه ریزی استان مقرر شد تعریفی انجام نشود. یک پروژه جدید و تکمیل پروژه های باقی مانده.

وی ادامه داد: طبق گفتمانی که به آن پایبند هستیم، اجازه تبعیض در اشتغال را نمی دهیم و اولویت پروژه ها بر اساس نفوذ یا جایگاه افراد تعیین نمی شود. آنچه مردم را آزار می دهد بی عدالتی و تبعیض است.

استاندار قزوین تاکید کرد: عدم اعتماد برخی افراد به مدیران امروز ناشی از کوتاهی نیست بلکه تبعیض است و این خط قرمز ماست و هر جا شاهد چنین تبعیضی هستیم موظفیم با زور با آن مقابله کنیم. اگر بتوانیم آن را انجام دهیم، کار نمی کنیم، باید صندلی مدیریت را ترک کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید