اعتبارات در راهداری استان کافی نیست/بهسازی و آسفالت راه های روستایی قزوین به ۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887274

جواد حق لطفی گفت: استان قزوین یکی از سه استان پرتردد در کشور است و حدود 7 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، بزرگراه، فرعی و روستایی در این استان وجود دارد. اعتبارات اختصاص یافته برای این حوزه کافی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد حق لطفی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آخرین وضعیت راه های استان گفت: پوشش های حفاظتی و رنگ آمیزی به صورت مستمر در دستور کار اداره کل راهداری استان قرار دارد.

وی افزود: از پنج هزار کیلومتر راه روستایی استان 2 هزار و 500 کیلومتر آسفالت است که 800 کیلومتر آن به دلیل عبور خودروهای سنگین و بارهای غیرمجاز نیازمند بهسازی و آسفالت است.

بهسازی و آسفالت راه های روستایی این بخش نیازمند وام 2 هزار میلیاردی است

مدیر کل راه های استان قزوین ادامه داد: 700 کیلومتر از راه های خاکی روستایی استان شامل روستاهای بالای 20 خانوار است که برای بهسازی و آسفالت این دو گروه دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مسئول با اشاره به قطعی بزرگراه های استان گفت: برخی از خاموشی های استان بر اساس بخشنامه وزارت نیرو مبنی بر صرفه جویی در مصرف برق انجام شد.

وی با بیان اینکه تقاطع ها و نقاط حادثه خیز از روشنایی مناسب برخوردار هستند، گفت: متاسفانه به دلیل سرقت مکرر تاسیسات روشنایی، برخی از معابر استان سیاه نمایی می شود.

7000 کیلومتر راه مواصلاتی مختلف در استان وجود دارد

حق لطفی تصریح کرد: با این حال گشت های راهداری و پیمانکار روشنایی روزانه از زنبورها بازدید می کنند و پس از شمارش شکاف ها نسبت به خروج آنها اقدام می کنند.

مدیرکل راهداری استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین یکی از سه استان پرترافیک کشور است و حدود 7 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، بزرگراه، راه فرعی و روستایی در این استان وجود دارد و اعتبارات اختصاص داده شده به این منطقه کافی نیست.

وی گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر اساس وظایف ذاتی خود در حوزه راه های روستایی، به صورت دوره ای از تجهیزات و ماشین آلات سازمانی برای تنظیم و تسطیح راه های روستایی استفاده می کنند، اما عملیات راهسازی بر اساس استانداردها و مشخصات فنی، یک اطلاعیه مربوط به اعطای اعتبار لازم الاجرا خواهد بود.

خسارت 16 میلیارد تومانی به راه ها و ساختمان های استان قزوین در سیل اخیر

این مسئول همچنین به خسارت 16 میلیارد تومانی به راه ها و ساختمان های استان قزوین در سیل اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان خسارت به پل ها و ابنیه فنی و راه های منطقه الموت استان قزوین وارد شد.

وی افزود: مهاجمان استان قزوین بلافاصله با تمام توان و امکانات از مناطق سیل زده بازدید کرده و راه های مسدود شده را باز کرده و راه ها را از گل و لای به جا مانده از سیل در سطح محورهای ارتباطی به طور کامل پاکسازی کردند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین ادامه داد: با هشدار سازمان هواشناسی و احتمال آبگرفتگی، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از هم اکنون تمهیدات لازم را اندیشیده و 200 راهدار به همراه 200 دستگاه ماشین آلات در حال انجام هستند. با استقرار ماشین آلات خود در قالب 20 تیم عملیاتی در مناطق حساس جاده های استان را مستقر کردند.

حق لطفی در پایان گفت: با تلاش سارقان و تامین اعتبار لازم برای ترمیم خسارت، شاهد تسریع در مرمت و رفع کامل آثار ناشی از سیل خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید