بهره مندی 1000 روستای قزوین از جاده آسفالته در سایه انقلاب/ استان قزوین رتبه سوم توسعه راهداری کشور را دارد.

از این رو تبیین صحیح و دقیق دستاوردهای انقلاب در عصر کنونی از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردار است، زیرا اگر نسل جوان ما از این دستاوردها آگاهی نداشته باشد، ممکن است این تصور باقی بماند که این انقلاب بی نتیجه است و باید کنار گذاشته شود

راه و شهرسازی یکی از مولفه های پیشرفت ایران پس از انقلاب است. البته در زمان پهلوی اکثر روستاها و شهرهای کشور از نبود راه مناسب رنج می بردند و مشکلات زیادی در شهرسازی و راهسازی کشور به دلیل نبود راه های مواصلاتی مناسب وجود داشت و رفت و آمد با مشکل مواجه بود.

قبل از انقلاب جاده تهران – کرج تنها بزرگراه رسمی کشور بود و بزرگراه تهران – کم نیمه متروکه بود که خوشبختانه در اوایل انقلاب به طور کامل به بهره برداری رسید.

به طور کلی توسعه شریان های ارتباطی در ساخت بزرگراه ها و بزرگراه ها در طول چهار دهه انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر استان محسوب می شود و دستاوردهای این بخش در استان قزوین رو به رشد است.




2 هزار و 660 کیلومتر راه روستایی استان قزوین آسفالت است

سید علی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در راه و شهرسازی استان قزوین گفت: خارج از بزرگراه.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب راه روستایی در استان قزوین آسفالته نبوده است، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۶۶۰ کیلومتر راه روستایی در استان قزوین برای بیش از هزار روستا آسفالت شده است.

مدیرکل شهرسازی قزوین با اشاره به سهم استان از راهداری کشور گفت: کشور. است.

هاشمی ادامه داد: راه اندازی دو پروژه راهسازی سنگین با ابعاد ملی در محورهای قزوین – الموت – تنکابن و قزوین – رحیم آباد – کلاچای از دیگر اقدامات در دستور کار این نهاد است که اجرای آن برای استان پیشرفت خوبی خواهد داشت. .

وی تصریح کرد: احداث بزرگراه غدیر (آبیک – چرمشهر) به طول 158 کیلومتر از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی بود که سال گذشته به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه شهرسازی قزوین با اشاره به اینکه قبل از انقلاب شبکه ریلی مناسبی در قزوین وجود نداشت، ادامه داد: احداث خط ریلی قزوین – رشت به طول 205 کیلومتر (75 کیلومتر در قزوین) که بخش مهمی است. کریدور ارتباطی شمال – جنوب بین المللی است و آغاز عملیات دو خطه شدن خط ریلی تهران – قزوین – زنجان از اقدامات این سازمان پس از انقلاب است.

f7a40aac f3bf 4453 bd5d e63f23770633 خبر خاکستری


ساخت و بهره برداری از 154 پروژه راه و شهرسازی در استان قزوین

هاشمی گفت: ساخت و بهره برداری از 154 پروژه عمرانی و تأسیسات دولتی و عمومی با اهداف اداری، فرهنگی، ورزشی، درمانی، انتظامی و آموزشی از دیگر اقدامات سازمان راه و شهرسازی است.

وی در پایان با اشاره به آماده سازی قزوین به عنوان ششمین شهر کشور گفت: تهیه دستور کار 21 شهر محلی به عنوان اولین شهر کشور و تصویب در ستاد ملی بازآفرینی به عنوان الگوی قابل استفاده برای سایر شهرهای قزوین. برنامه های راه و شهرسازی

راه یکی از گنجینه های ملی و بهترین عامل برای توسعه اقتصادی- اجتماعی یک کشور است، بنابراین هرچه برای گسترش شبکه راه های یک کشور گام برداشته شود، برای توسعه آن گام برداشته شده است.

به همین دلیل است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان متولی نگهداری، بهسازی و ایمنی راه های کشور، جایگاه ویژه ای در توسعه ملی و افزایش بهره وری اقتصادی کشور دارد.

جواد حق لطفی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص وضعیت راه ها و راه های کشور در قبل و بعد از انقلاب گفت: قبل از انقلاب راه های روستایی و شهری زیاد طولانی نبود و به خصوص طول راه های روستایی. جاده ها خیلی کوتاه بود.»




3671 قطعه پل در جاده های استان قزوین احداث شده است

وی افزود: توسعه و تعریض راه های ارتباطی و احداث بزرگراه و بزرگراه از عوامل مهم توسعه هر استان است که در طول چهار دهه انقلاب اسلامی تغییرات زیادی در این حوزه در استان قزوین ایجاد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، طول کل راه های تحت پوشش وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین 2500 کیلومتر بود که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون افزایش یافته است. انقلاب اسلامی تا 6705 کیلومتر.

حق لطفی گفت: در این سال ها 3 هزار و 671 قطعه پل در جاده های استان قزوین ساخته شد که این تعداد تا قبل از انقلاب اسلامی حدود 2 هزار و 500 دستگاه بود.

وی افزود: تامین ایمنی و ارتقای سطح خدمات راهداری نیز از وظایف اصلی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه نسبت به سال های قبل از انقلاب که هزار تابلو و تابلوی هشدار دهنده وجود داشت، عنوان کرد. سالانه نصب می شود؛ اکنون تعداد نصب این گونه تابلوها و تابلوها به 6000 عدد در سال می رسد و خط کشی جاده ها از 500 کیلومتر به 2000 کیلومتر در سال افزایش یافته است.


54aed7ee d6db 4d2b b6d6 5a6b7056a30c خبر خاکستری

قبل از انقلاب ناوگان باری فعال تشکیل نشد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: افزایش طول تونل ها از یک هزار و 545 کیلومتر به چهار هزار و 375 کیلومتر در سال نیز از دستاوردهای انقلاب راه اسلامی است.

حق لطفی ناوگان باری فعال را قبل از انقلاب تشکیل نداد و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل ناوگان باری در استان تعداد آن به 10 هزار دستگاه کامیون و تریلر رسید در حالی که قبل از سال 57 ناوگان فعال بود. نداشتیم.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد و دستاوردهای حوزه حمل و نقل افزود: در حوزه حمل و نقل، تعداد کل شرکت ها و موسسات حمل و نقل بار از 2 شرکت به 82 شرکت و از 12 شرکت و مسافرتی افزایش یافته است. نمایندگی به 45 شرکت “.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در 40 سال گذشته 46 سامانه ثبت تخلفات رانندگی، 59 دستگاه تردد شمار، 25 دوربین نظارت تصویری و 46 دوربین کنترل سرعت جاده ها خریداری و نصب شده است که هیچکدام در سال 57 وجود نداشت. استان قزوین

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی هیچ مجتمع خدمات اجتماعی فعالی در جاده های استان قزوین وجود نداشت اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هم اکنون 36 مجتمع در حال بهره برداری و ساخت 19 مجتمع آغاز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید