تامین تجهیزات هنرستان های استان قزوین 40 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد

وی افزود: استان قزوین دارای 18 هزار و 838 هنرجوی فنی و حرفه ای است که از این تعداد 10 هزار و 461 نفر در رشته کاردانش و 8 هزار و 377 نفر در هنرستان های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند.

رئیس اداره آموزش متوسطه استان قزوین گفت: ۱۱ هزار و ۲۹۰ دانش آموز فنی و حرفه ای در مدارس پسرانه و ۷ هزار و ۵۴۸ دانش آموز در مدارس دخترانه تحصیل می کنند.

وی با اشاره به کمبود هنرستان در استان گفت: شهرستان مهرگان باید 2 هنرستان فنی و حرفه ای برای 12 دختر و پسر و 2 هنرستان برای 12 دختر و پسر بسازد. همچنین در شهرک محمدیه هنرستان فنی و حرفه ای 12 کلاسه پسرانه، هنرستان 12 کلاسه دخترانه و هنرستان 8 کلاسه پسرانه احداث شود.

شهری افزود: احداث هنرستان کشاورزی با 8 کلاس پسرانه و هنرستان با 8 کلاس از نیازهای شهرستان آبیک است. قرار است در منطقه پونک در شهر قزوین 2 هنرستان دخترانه در پایه های 8 و 12، در اقبالیه یک هنرستان پسرانه پایه هشتم و یک هنرستان دخترانه در پایه دوازدهم ساخته شود.

نیاز به احداث 32 کارگاه و سوله در نقاط مختلف استان

وی با تاکید بر لزوم رفع کمبود فضای آموزشی گفت: در شهرستان های تاکان و بوئین زهرا نیازمند احداث دو هنرستان بانوان با 8 کلاس هستیم. حدود 32 کارگاه و سوله آموزشی نیز در نقاط مختلف استان مورد نیاز است. همچنین در صورت مشارکت دستگاه ها و شرکت املاک صنعتی به 5 باغ زمستانه در نواحی صنعتی استان نیازمندیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفی آموزش هنرستان های استان در سال های اخیر باعث افزایش تقاضا برای رشته های کاردانش شده است بنابراین متاسفانه با کمبود شدید فضای آموزشی و نیروی کار مواجه هستیم.

شهری گفت: حوزه های الزامی استان مانند هنرهای زیبای دختر و پسر، بورسیه، تعمیرات موبایل، تعمیر و نصب آسانسور، انیمیشن و عکاسی نیازمند راه اندازی است.

این مسئول اضافه کرد: تجهیز هنرستان ها به امکانات جدید و کسب موفقیت های ملی در بخش های مختلف، فروش بالای هنرستان ها و تقویت آموزش در کنار تولید، پذیرش هنرجو در بهترین دانشگاه ها و افزایش اشتغال فارغ التحصیلان هنرستان از جمله دلایل خانواده هاست. آرزوی تحصیل فرزندانشان در هنرستان های فنی و حرفه ای.

وی بیان کرد: هنرستان های استان در ایام تاجدار 20 میلیون تن مواد ضدعفونی کننده تولید و عرضه می کنند و تولید کیف چرمی، خشکبار، توت، شیرینی، پوشاک، تابلو و فرش از دیگر فعالیت های دانش آموزی است.

سرپرست معاونت دبیرستان استان قزوین با اشاره به عقد قرارداد شرکت های صنعتی و هنرستان ها گفت: کسب مقام سوم جشنواره هنر کشور، کسب رتبه جشنواره های هنری و کسب مقام دوم در سازه های حرفه ای از جمله دستاوردهای این دوره است. دانش آموزان روستایی.”

شهری اما تاکید می کند که برای تامین تجهیزات هنرستان ها چهل میلیارد تن نیاز است. وی گفت: متأسفانه برای ساخت گلخانه و مدرسه هزینه های زیادی نیاز است که جز با مشارکت خیرین، دستگاه ها و شرکت های صنعتی که عمده مصرف کنندگان محصولات گلخانه ای هستند، امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید