نیاز استان فارس به ۷۰ هنرستان تا سال ۱۴۰۷

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان سال 1407 حدود 32 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان های استان فارس اضافه می شود که حداقل به 70 هنرستان جدید نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

مهدی کاظمی از کارگروه توسعه آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در شیراز افزود: 80 درصد از 960 هزار نفری که در سال گذشته در کشور مشغول به کار شدند، نیاز به مدرک دانشگاهی نداشتند و با مدرک یا دیپلم برای دوره متوسطه شروع به کار کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین اگر می خواهیم با این چشم انداز به موفقیت برسیم، باید تقویت آموزش فنی و حرفه ای را دنبال کنیم تا سرمایه انسانی و نیروی کار مولد برای توسعه کشور تربیت شود. نگاه و رویکرد در آموزش در این زمینه مشارکت همه دستگاه هاست.

وی بیان کرد: بر اساس سند تحول 6 رویکرد در نظر گرفته شده است که یکی از آنها اقتصاد حرفه ای است که به این موضوع می پردازد و می توان با نگاه هدایت تحصیلی و مهارت محور زمینه را برای آموزش یک مهارت در دوره متوسطه ایجاد کرد. . اول و دوم، نظر کارشناسان را دنبال کنیم که این امر باعث رشد اقتصادی کشور می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز یک میلیون و 184 هزار دانش آموز در هنرستان های کشور داریم و در این دولت 250 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان اضافه شده است که باید به یک میلیون و 770 هزار نفر برسد و این مستلزم آن است که دوره های آموزش و پرورش مناسب بازار کار باشد.

وی ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای را بدون بازار نمی توانیم تعریف کنیم، این آموزش با بازار گره خورده است و رویکرد ما باید این باشد و حدود 200 حوزه که با کمک ادارات مختلف بیش از 2 هزار شغل را پوشش می دهد. ما در حال حرکت به جلو هستیم

وی تصریح کرد: ما به آموزش فنی و حرفه ای متعهد هستیم با این نگاه که بتوانیم زمینه اشتغال و کارآفرینی و یادگیری مادام العمر را برای دانش آموزان ایجاد کنیم تا پس از فارغ التحصیلی به راحتی جذب بازار کار شوند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر قرار است به این مهم برسیم باید در پایان سال 1407 یک میلیون و 700 هزار هنرجو داشته باشیم که حدود 700 هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی هنرستان اضافه می شود.

کاظمی بیان کرد: تا پایان سال 1407 حدود 32 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان های استان فارس اضافه می شود که حداقل به 70 هنرستان جدید نیاز داریم.

وی افزود: از منظر اقتصادی و فرهنگی به مهارت آموزی نگاه می کنیم که از منظر اقتصادی می تواند زمینه ساز رشد تولید، اشتغال پایدار و توجه به اقتصاد مردم باشد.



آیا این خبر مفید بود؟